Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15849
Title: Evaluación de la comunicación estratégica externa. Caso de estudio Centro Operativo Local ECU 911 Loja- Zamora Chinchipe.
Authors: Valarezo González, Karina Paola
Alvarado Sarango, Noelia Viviana
Keywords: Comunicación
Administración estratégica
Licenciado en Comunicación Social – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Alvarado Sarango, N. V.(2016).Evaluación de la comunicación estratégica externa. Caso de estudio Centro Operativo Local ECU 911 Loja- Zamora Chinchipe.(Trabajo de Titulación de Licenciado en comunicación social). UTPL, Loja.
Abstract: The application of the model "Communication Management Bridge" allows to evaluate the management of the external strategic communication of Local Operating Center ECU 911 Loja- Zamora Chinchipe, in the period January-June 2016. This model holds that the evaluation function in the strategic planning of communication must be binding with the rest of the levels of the Organization (operating and administrative). The research process is part of a design of type exploratory and descriptive, applying a methodology of case study, where they are analyzed qualitative data. For the lifting of information was carried out an interview with the Local Operating Head and the Communication Director of the institution on the basis of the questions raised by Alvarez Nobell in the model, also a process of observation does not participant. The analysis determined that to date the institution conducts its communications work on the basis of planning based on the objectives of the institution and this has allowed us to recognize in real time and form the work of the same, but above all to meet the objectives of the Department of Communication and of the institution. KEY WORDS: evaluation, objectives, communication, model.
Description: La aplicación del modelo “Communication Management Bridge” permite evaluar la gestión de la comunicación estratégica externa del Centro Operativo Local ECU 911 Loja- Zamora Chinchipe, en el periodo enero-junio 2016. Este modelo sostiene que la función de evaluación en la planificación estratégica de comunicación debe ser vinculante con el resto de los niveles de la organización (operativos y administrativos). (Álvarez, 2014) El proceso de investigación se enmarca en un diseño de tipo exploratorio y descriptivo, aplicando una metodología de estudio de caso, donde se analizan datos cualitativos. Para el levantamiento de información se realizó una entrevista al Jefe Operativo Local y el Director de Comunicación de la institución en base a las interrogantes planteadas por Álvarez Nobell en el modelo, también un proceso de observación no participante. El análisis determinó que hasta la fecha la institución realiza su trabajo comunicacional partiendo de la planificación basada en los objetivos de la institución, esto ha permitido reconocer en tiempo y forma real el trabajo de la misma, pero sobre todo cumplir los objetivos del departamento de comunicación y de la institución.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15849
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alvarado Sarango, Noelia Viviana TESIS.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.