Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessa-
dc.contributor.authorVelecela Lescano, María José-
dc.date.accessioned2017-02-03T23:16:20Z-
dc.date.available2017-02-03-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationVelecela Lescano, María José.(2017).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL,Puyoes_ES
dc.identifier.other1189361-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16590-
dc.descriptionEl presente estudio tiene como objetivo identificar los factores que motivan o limitan a los estudiantes en el aprendizaje del idioma Inglés en los colegios del Ecuador. Para este propósito 100 participantes que estudian en un colegio público en la provincia de Pastaza colaboraron respondiendo un cuestionario de ocho preguntas direccionadas a determinar cuáles factores motivan y limitan a los estudiantes para el aprendizaje del idioma Inglés. Adicionalmente, una hoja de observación fue llenada durante cinco clases de inglés para corroborar las respuestas de los estudiantes acerca de su motivación al aprender la lengua extranjera. Todos los datos se tabularon con el fin de presentar una visión cuantitativa de la percepción de los estudiantes en relación a su motivación para aprender inglés dentro de las aulas. Los resultados también fueron analizados, descritos e interpretados con el respectivo apoyo teórico del estudio. En conclusión, los resultados mostraron que el bajo dominio de los estudiantes de la lengua extranjera era el motivo principal en su falta de motivación para aprender el lenguaje Ingleses_ES
dc.description.abstractThe current study aims to identify factors that motivate students or hinder them from learning the English language in Ecuadorian high schools. For this purpose 100 participants studying in a public school from the province of Pastaza, Ecuador, collaborated by answering an eight-item questionnaire. The survey attempted to determine the best possible methods of motivating student who are learning English, as well as to identify factors which hinder student. Additionally, an observation sheet was filled out during five English language lessons. Each observation played a key role in confirming the students’ answers towards their motivation to learn the foreign language. All the data was calculated in order to present a quantitative view of the students’ perception in their relation to their motivation to learn English. The results were analyzed, described and interpreted with a theoretical support of the study. In conclusion, the findings showed that the students’ have a low proficiency in the target language and this is the cause of their lack of motivation to learn the English languagees_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectIngles – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la Educación mención Inglés - Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleEnglish language students and their motivation to learn the languagees_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Velecela_Lescano_María_José.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.