Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17032
Title: Factors causing difficulties to productive writing skills among EFL. Case study of a comparison of a Public High School & a Private High School in Loja
Authors: Pupiales Chuquin, Ector Geovanny
metadata.dc.contributor.advisor: Ulehlova, Eva
Keywords: Educación – Enseñanza
Escolares – Rendimiento
Escritura – Habilidades
Licenciado en ciencias de la educación, mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-03-20
Issue Date: 2017
Citation: Pupiales Chuquin, Ector Geovanny. (2011). Factors causing difficulties to productive writing skills among EFL. Case study of a comparison of a Public High School & a Private High School in Loja
Abstract: This research provides a study on a variety of factors that contribute to difficulties in writing skills in public and private Ecuadorian high schools in Loja. This includes the identification of the most common factors causing difficulties, an analysis of how such factors influence writing skills, and solutions to handle these issues. This research was based on thirty high school students and two teachers from both private and public high schools. A descriptive case study was conducted; the instruments used were questionnaires and observation sheets. Quantitative and qualitative methods were used for gathering the information. The findings showed that students from public high schools did not write excellent paragraphs due to their lack of knowledge in writing techniques, whereas the learners from private high schools wrote admirably thanks to the strategies applied by their teacher in the classroom.
Description: Esta investigación provee un estudio sobre una variedad de factores que contribuyen a la dificultad en adquirur las habilidades de escritura en las escuelas secundarias públicas y privadas del Ecuador en la ciudad de Loja. El estudio incluye la identificación de los factores más comunes que causan dichas dificultades, un análisis de cómo estos factores influyen en las habilidades de escritura y soluciones para manejar estos problemas. Esta investigación se basó en treinta estudiantes y dos maestros de colegios públicas y privadas. Se realizó un estudio de caso descriptivo, los instrumentos utilizados fueron cuestionarios y hojas de observación, finalmemte se utilizaron métodos cuantitativos y cualitativos para obtener la información. Los resultados indicaron que los estudiantes de colegios públicas no escribieron párrafos excelentes, debido a su falta de conocimiento en las técnicas de escritura, mientras que los estudiantes de las escuelas privadas escribieron admirablemente, gracias a las estrategias aplicadas por su profesor en el aula.
metadata.dc.identifier.other: 1190809
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17032
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pupiales Chuquin, Ector Geovanny- TESIS.pdf3.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.