Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBenítez Correa, Carmen Delia-
dc.contributor.authorPérez Capote, Pedro Pablo-
dc.date.accessioned2017-04-06T18:12:56Z-
dc.date.available2017-04-06-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPérez Capote Pedro Pablo.(2017).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1192099-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17333-
dc.descriptionEste estudio tuvo como objetivo examinar las implicaciones que las aulas con muchos estudiantes tienen en el proceso enseñanza-aprendizaje, en el contexto ecuatoriano. La investigación se basó en tres preguntas que abordaron aspectos académicos, sociales y psicológicos. El proyecto presenta los datos obtenidos tras realizarse una investigación de campo consistente en una encuesta hecha en una escuela en Tumbaco, Quito, donde las aulas contienen a 35 estudiantes o más. Los participantes en esta investigación fueron alumnos de secundaria y bachillerato que recibieron un cuestionario con 21 preguntas. Los datos obtenidos fueron tabulados, analizados e interpretados. Los resultados fueron controversiales y en general, muchas contradicciones se evidenciaron entre los estudios previos y los resultados de la encuesta. Por un lado, los autores consultados, en su mayoría describieron aspectos negativos presentes en las clases grandes. Por otro lado, la encuesta mostró que la gran mayoría de alumnos consultados tienen ideas positivas acerca de la mayoría de las situaciones analizadas. Esto indica que los colegios pueden desarrollar estrategias viables para moderar los problemas que pueden surgir en dichas clases.es_ES
dc.description.abstractThis study aimed to examine the implications that the classrooms with many students have in the teaching-learning process, in the Ecuadorian context. The research was based on three questions that addressed academic, social and psychological aspects. The project presents the data obtained after conducting a field research consisting of a survey conducted at a school in Tumbaco, Quito, where the classrooms contain 35 students or more. The participants in this research were high school and high school students who received a questionnaire with 21 questions. The data obtained were tabulated, analyzed and interpreted. The results were controversial and in general, many contradictions were evidenced between the previous studies and the results of the survey. On the one hand, the consulted authors mostly described negative aspects present in the large classes. On the other hand, the survey showed that the vast majority of students consulted have positive ideas about most of the situations analyzed. This indicates that schools can develop viable strategies to moderate the problems that may arise in these classes.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectlicenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pérez_Capote_Pedro_Pablo.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.