Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo-
dc.contributor.authorRamírez Tandazo, Willan Stalin-
dc.date.accessioned2017-04-07T18:45:41Z-
dc.date.available2017-04-07-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationRamírez Tandazo, Willan Stalin. (2017). Influence of teachers’ professional development on the application of interactive methods, strategies, and activities to teach English for communicative purpose. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación, mención Inglés). UTPL, Lojaes_ES
dc.identifier.other1192197-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17354-
dc.descriptionEl presente estudio tiene como objetivo identificar la influencia del desarrollo profesional de los maestros en la aplicación de métodos, estrategias y actividades interactivas para enseñar inglés con fines comunicativos. El propósito del estudio es buscar y aprender sobre desarrollo profesional y métodos interactivos, estrategias y actividades para enseñar EFL en inglés. Este estudio se realizó en tres escuelas públicas de la ciudad de Catacocha; se realizó con una muestra de diez profesores de inglés. Los datos se recopilaron mediante cuestionarios, entrevistas y hojas de observación. Los métodos utilizados en esta investigación fueron cualitativo y cuantitativo; asimismo, los resultados fueron descritos, analizados e interpretados en base a los objetivos de la investigación. Concluyendo que la mitad de los profesores participantes, en el estudio actual, están preocupados sobre su desarrollo profesional, sin embargo, no todos aplican lo que han aprendido en los cursos tomados; esto no ayuda a que los estudiantes aprendan de una forma más interesante y fácil.es_ES
dc.description.abstractThe current study aims to identify the influence of teacher professional development in the application of interactive methods, strategies, and activities to teach English for communicative purposes. The purpose of the study is to search and learn about professional development and interactive methods, strategies, and activities to teach EFL English. This study was conducted in three public high schools in Catacocha town; it was carried out with a sample of ten English teachers. The data was collected by using questionnaires, interviews and observation sheets. The methods used in this research were qualitative and quantitative; likewise, the results were described, analyzed and interpreted based on the objectives of the research. Concluding that half of participating teachers, in the current study, are concerned about professional development; however, not all of them apply what has been taught in the courses taken; this fact prevents students from learning in a more interesting and easier way.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEscuelas públicas - Catacocha (Loja)es_ES
dc.subjectDocentes - Enseñanzaes_ES
dc.subjectIngles – Métodos de enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención ingléses_ES
dc.titleInfluence of teachers’ professional development on the application of interactive methods, strategies, and activities to teach English for communicative purpose.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ramirez Tandazo Willam.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.