Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo-
dc.contributor.authorÁlvarez Zaruma, José Antonio-
dc.date.accessioned2017-04-10T23:35:16Z-
dc.date.available2017-04-10-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationÁlvarez Zaruma, José Antonio.(2017).Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés).UTPL, Cañares_ES
dc.identifier.other1192305-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17378-
dc.descriptionEste estudio es acerca de ´Percepciones de los estudiantes sobre las dificultades de comprensión auditiva en clases de inglés: Un caso de Ecuador´ en cuatro escuelas secundarias privadas en la ciudad de Azogues. El objetivo de este estudio es investigar a cerca de las dificultades de los estudiantes tienen en la compresión auditiva en clase de idioma inglesa. La población consistía 125 estudiantes del segundo año de BGU y 5 profesores de inglés. Los instrumentos utilizados para la colección de datos fueron cuestionarios para estudiantes y profesores, y una entrevista a los estudiantes. Los cuestionarios se centraron en tres aspectos principales: el interlocutor, receptor y el mensaje oral. Mientras, las entrevistas contenían 4 preguntas relacionadas sobre comprensión auditiva, las dificultades para escuchar grabaciones, elementos que dificultan una buena escucha y las reacciones de los estudiantes cuando no entienden un audio. Métodos cualitativo y cuantitativo fueron usados para analizar los datos obtenidos. Los resultados demostraron que el comportamiento de algunos compañeros en la clase fue un obstáculo para mejorar la comprensión oral, ya que no permitían escuchar el mensaje oral con claridad.es_ES
dc.description.abstractThis study is about ‘Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case at four private high schools in the city of Azogues. The aim of this study is to research about the learners’ listening comprehension difficulties in the EFL classroom. The population consisted of 125 students from 2nd year of high school and five EFL teachers. The data-collecting instruments used were students’ and teachers’ questionnaire and a students’ interview. The questionnaires focused on three main aspects: the listener factors affect listening comprehension, the speaker factors, and how does the listening passage hinder the students´ comprehension. The students’ interview contained 4 questions related to listening comprehension, difficulties in listening recordings, elements that hinder good listening and the reactions of the students when they do not understand an audio. Qualitative and quantitative methods were used to analyze the data gathered. The results showed that classmates´ behavior was the main hindrance to improve listening comprehension because it did not allow the oral message to be clearly understood.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectIngles – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian casees_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Álvarez Zaruma, José Antonio.pdf941.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.