Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17927
Title: Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classroom: An Ecuadorian case
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Grijalva Murillo, María Auxiliadora
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2017
Citation: Grijalva Murillo María Auxiliadora.(2017).Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classroom: An Ecuadorian case./Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Guayaquil
Abstract: The theme of this research is: “Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case”, whose purpose is to determine factors that affect the listening comprehension skills. This study was performed in a private high school in Guayaquil, and the sample is based on 5 teachers and 125 students, both males and females ranging from 16 to 17 years old. The instruments for data collection were questionnaires for students and teachers, and semi-structured interviews. The gathered information was organized and tabulated to determine the factors that interfere with listening comprehension. Based on mixed method research (quantitative and qualitative), the qualitative method was used to collect and analyze the information from the interviews; and the quantitative method was applied from the questionnaires to determine which were the most frequent negative factors that hinder the listening comprehension Results from this research shows that lack of perception in the listening comprehension is evident in some students due to their lack of knowledge of the language in vocabulary, grammar structures and the speed rate of speech to comprehend various accents.
Description: El tema de esta investigación es: "Las percepciones de los estudiantes sobre sus dificultades de comprensión auditiva en las aulas EFL: un caso ecuatoriano", cuyo propósito es determinar los factores que afectan las habilidades de comprensión auditiva. Este estudio se realizó en una escuela secundaria privada de Guayaquil, y la muestra se basa en 5 profesores y 125 estudiantes, tanto varones como mujeres de 16 a 17 años de edad. Los instrumentos para la recolección de datos fueron cuestionarios para estudiantes y profesores, y entrevistas semiestructuradas. La información recopilada fue organizada y tabulada para determinar los factores que interfieren con la comprensión auditiva. Basado en la investigación de métodos mixtos (cuantitativos y cualitativos), se utilizó el método cualitativo para recopilar y analizar la información de las entrevistas; Y el método cuantitativo se aplicó a partir de los cuestionarios para determinar cuáles fueron los factores negativos más frecuentes que dificultan la comprensión auditiva Los resultados de esta investigación muestran que la falta de percepción en la comprensión auditiva es evidente en algunos estudiantes debido a su falta de conocimiento del lenguaje en el vocabulario, las estructuras gramaticales y la velocidad de la palabra para comprender diversos acentos.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17927
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grijalva_Murillo_María_Auxiliadora.pdf694.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.