Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17979
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessaes_ES
dc.contributor.authorTinoco Carrión, Priscila Verónicaes_ES
dc.date.accessioned2017-05-17T19:12:59Z-
dc.date.available2017-05-17T19:12:59Z-
dc.date.issued2017es_ES
dc.identifier.citationTinoco Carrión, P. V. Toro Gallardo, L. V. (2017) Ecuadorian public high school students error in EFL writing skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17979es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1265747es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=100549.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio está enfocado a investigar los errores de escritura que presentan los estudiantes de colegios públicos en el Ecuador cuando escriben inglés, cuyo propósito es identificar los tipos de errores, los errores más frecuentes, y las razones que causan tales errores de escritura. Esta investigación se hizo en la ciudad de Zaruma, siendo la muestra para este estudio 80 estudiantes de segundo año de bachillerato de un colegio público, y 5 profesores de inglés. Los instrumentos utilizados para recolectar los datos fueron cuestionarios para estudiantes y profesores, y una hoja para escritura. Toda la información fue analizada considerando los métodos cuantitativo y cualitativo. Los resultados revelan que se encontró varios tipos de errores gramaticales, de contenido, y mecánicos. Entre los errores gramaticales se encontró traducción literal de ideas, incorrecto uso de preposiciones, y pluralización de adjetivos; errores de contenido tales como incorrecta organización de ideas y omisión de palabras de transición; y entre los errores mecánicos se encontró incorrecta puntuación y mala ortografía.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study is aimed to investigate the Ecuadorian public high school students' errors in EFL writing skills; which purpose is to identify different types of writing errors, the most frequent errors, causes and reasons of those errors. This research was done in the city of Zaruma, being the sample for the investigation 80 students and 5 teachers from second year senior public high school. The instruments for data collection were students and teachers questionnaires, as well as a written text. The information gathered was organized and analyzed using the quantitative and qualitative methods. Findings from this study reveal that in the areas: grammar, mechanics, and content were found various errors that marked a high level of occurrence. The most frequent errors about grammar were incorrect literal translation, misuse of prepositions, and pluralization of adjectives; the mechanical errors were spelling mistakes and lack of punctuation; while among the content errors, the major problem lied on incorrect organization of ideas and omission of transition words.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEcuadorian public high school students error in EFL writing skillses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tinoco_Carrión_Priscila_Verónica.pdf473.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.