Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31395
Title: Redes sociales (Facebook), como agente dinamizador del aprendizaje de las matemáticas y las ciencias experimentales
Authors: Guanoquiza Cando, Wilson Elías
Loor Pita, Carlos Edison
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Loor Pita, C. E. Guanoquiza Cando, W. E. (2022) Redes sociales (Facebook), como agente dinamizador del aprendizaje de las matemáticas y las ciencias experimentales [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31395
Abstract: Abstract: The social network Facebook is a very useful technological tool for learning experimental mathematics and sciences, which has a very positive influence on young people within this teaching-learning process, and from which efficient benefits are obtained when to learn concepts in this area. The objective of our research has been to analyze the influence that Facebook has on the teaching-learning process of mathematics and experimental sciences, according to the scientific articles investigated related to the research topic, thus reviewing thedigital context and the environment which this social network is involved in the educational process. We also know that the new technological era has allowed most students to know how to handle this type of resource and it is essential that teachers also master it, since this tool facilitates the understanding of many contents that are traditionally difficult for students. The type of research that is based on the mixed paradigm that intervenes the qualitative and quantitative approach has been used, wherethe systematic review of the bibliography and the documentary analysis, respectively, were improved.
Description: Resumen: La red social Facebook es una herramienta tecnológica muy para el aprendizaje de las matemáticas y las ciencias experimentales, la cual influye de manera positivamente en los jóvenes dentro de este proceso de enseñanza-aprendizaje, se obtienen beneficios eficientes a la hora de aprender conceptos en esta área. El objetivo de nuestra investigación ha sido analizar la influencia que tiene Facebook en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las matemáticas, de acuerdo con los artículos científicos investigados relacionados altena de investigación, revisando así el contexto digital y el entorno al cual esta red social esta inmiscuida dentro del proceso educativo. Sabemos también que la nueva era tecnológica ha permitido que la mayoría delos estudiantes sepan manejar este tipo de recursos y haciéndose imprescindible que los maestros también la dominen ya que esta herramienta facilita la comprensión de muchos contenidos que de forma tradicional se les dificulta a los estudiantes. Se ha utilizado el tipo de investigación que se ampara en el paradigma mixto que interviene el enfoque cualitativo y cuantitativo, donde se utilizó la revisión sistemática de bibliografía y el análisis documental respectivamente.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130970.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Físico Matemáticas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.