Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31629
Title: Uso de Flipped Classroom para la enseñanza de las matemáticas y las ciencias experimentales
Authors: Blacio Maldonado, Ricardo Patricio
Arias Rojas, Julio Patricio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Arias Rojas, J. P. Blacio Maldonado, R. P. (2022) Uso de Flipped Classroom para la enseñanza de las matemáticas y las ciencias experimentales [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31629
Abstract: Abstract: This investigative work is carried out with the purpose of analyzing how the use of the inverted classroom methodology or Flipped Classroom contributes to the learning process of mathematics and experimental sciences. Education is transformed just like society, that is why educational innovation involves the transformation required for practical teaching. In this document, the review and analysis of several research articles is presented, they mention the application of innovative methodologies. The inductive, analytical, synthetic and hermeneutic method was used, techniques such as; bibliographical, paraphrases and bibliographic records, with all this it was possible to make a scientific article as part of the discussion and analysis, thus creating a research proposal that starts from the theoretical basis, validated with the compilation of various authors. It is concluded that the flipped classroom methodology is part of the innovation in the teaching of mathematics and experimental sciences, the student assumes a leading role with the interaction inside and outside the classroom with the use of digital tools to develop a teaching process. more active learning.
Description: Resumen: Este trabajo investigativo, se realiza con la finalidad de aanalizar cómo el uso de la metodología del aula invertida o Flipped Classroom aporta para el proceso de aprendizaje de las matemáticas y las ciencias experimentales. La educación se transforma al igual que la sociedad, por eso la innovación educativa involucra la transformación que requiere para una enseñanza práctica. En este documento, se expone la revisión y análisis de varios artículos investigativos, hacen mención sobre la aplicación de metodologías innovadoras. Se utilizó el método inductivo, analítico, sintético y hermenéutico, las técnicas como; bibliográficas, paráfrasis y fichas bibliográficas, con todo esto se logró realizar un artículo científico como parte de la discusión y análisis, creando así una propuesta investigativa que parte del sustento teórico, validado con la recopilación de diversos autores. Se concluye que, la metodología del aula invertida es parte de la innovación en la enseñanza de las matemáticas y las ciencias experimentales, el estudiante asume un rol protagónico con la interacción dentro y fuera del aula con uso de herramientas digitales para desarrollar un proceso de enseñanza aprendizaje más activo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130835.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Físico Matemáticas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.