Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31950
Title: Evaluación de los aprendizajes del nivel de educación inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes
Authors: Villalta Córdova, Bertha María
Andrade Ochoa, Krysthel Vanessa
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Andrade Ochoa, K. V. Villalta Córdova, B. M. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de educación inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31950
Abstract: Abstract: The present investigation as a response to the need to analyze the evaluation of the learning of the initial education level during the health emergency, based on the perspective of the teachers, because they were the ones who were able to experience the results of the evaluation program established by the Ministry of Education together with the institution taken as context for this study. Through the use of exploratory research and field research, a methodological design was developed, including the survey as a technique to obtain information about the problem. The questionnaire was applied to five teachers at the initial level of the American School of Guayaquil who have several years of experience and extensive knowledge in the education of children from 3 to 5 years old. As a result, it was obtained that during the virtual modality the initial, formative and final evaluation was applied, being very useful for the planning of strategies according to the needs of the students. It was determined that the most effective evaluation instrument used by teachers was the estimation scale or quantitative table of skills.
Description: Resumen: La presente investigación como respuesta a la necesidad de analizar la evaluación de los aprendizajes del nivel de educación inicial durante la emergencia sanitaria, tomando como base la perspectiva de los docentes, porque fueron ellos los que pudieron experimentar los resultados del programa evaluativo establecido el Ministerio de Educación junto con la institución tomada como contexto para este estudio. Mediante el uso de la investigación exploratoria y la investigación de campo se elaboró un diseño metodológico incluyendo en él la encuesta como técnica para obtener información sobre el problema. El cuestionario se aplicó a cinco docentes del nivel inicial del Colegio Americano de Guayaquil que tienen varios años de experiencia y amplio conocimiento en la educación de niños de 3 a 5 años. Como resultado se obtuvo que durante la modalidad virtual se aplicó la evaluación inicial, formativa y final, siendo de gran utilidad para la planificación de estrategias acordes a las necesidades de los estudiantes. Se determinó que el instrumento evaluativo más eficaz utilizado por los docentes fue la escala de estimación o tabla cuantitativa de destrezas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131113.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.