Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31951
Title: | Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes |
Authors: | Carrera Herrera, Xiomara Paola Basantes Mendoza, María Belén |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Basantes Mendoza, M. B. Carrera Herrera, X. P. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31951 |
Abstract: | Abstract: Knowing the perception of teachers regarding the application of the evaluation during the health emergency helps to identify the failures and successes in the educational system, which leaves a guide for the future at a similar time, because virtual classes can be given both due to events such as the pandemic, but also in the face of natural events or difficulties in mobilization such as a national paralysis, which has already occurred in the country or of another type. This research provides a view of a sample of the population of Initial Education teachers, who with children from 3 to 5 years of age had to apply techniques and instruments to evaluate and provides an overview of how that evaluation was developed, what types of evaluation applied, what techniques and instruments allowed them to know the information they needed and what information they were unable to collect. This research will serve as a guide for teachers who must go through a similar situation, helping them to learn a little more about the reality of virtual education in times of health emergency. |
Description: | Resumen: Conocer la percepción de los docentes referente a la aplicación de la evaluación durante la emergencia sanitaria, ayuda a identificar las fallas y aciertos en el sistema educativo, lo que deja una guía para el futuro en algún momento similar, porque las clases virtuales pueden darse tanto por eventos como este de la pandemia, pero también ante eventos naturales o dificultad de movilización como una paralización nacional, que ya ha acontecido en el país o de otro tipo. Esta investigación brinda una visión de una muestra de la población de docentes de Educación Inicial, quienes con niños de 3 a 5 años de edad debieron aplicar técnicas e instrumentos para evaluar y deja ver un panorama de cómo se desarrolló esa evaluación, qué tipos de evaluación aplicaron, qué técnicas e instrumentos les permitieron conocer la información que necesitaban y qué información no les fue posible recolectar. Esta investigación servirá de guía para docentes que deban pasar por una situación similar, ayudándolos a conocer un poco más sobre la realidad de la educación virtual en tiempos de emergencia sanitaria. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131116.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.