Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32064
Title: | Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes |
Authors: | Quezada Loaiza, Enith Elizabeth Aguilar Carrión, Ariana del Cisne |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Aguilar Carrión, A. D. C. Quezada Loaiza, E. E. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32064 |
Abstract: | Abstract: The research was carried out within the framework of the analysis regarding the topic "Evaluation of learning at the level of Initial Education (3 to 5 years) during the health emergency". Currently, there is a global health emergency caused by the pandemic, which has caused sudden changes in education, hence the initiative of this research, which aims to explain the perception that teachers of the Initial Education level have about the evaluation of learning. This research was developed by a quantitative and qualitative approach because numerical information was collected through a test that was carried out in Google froms and an interview with 5 teachers of initial education which was applied through mail with the informed consent of the rector. of the institution. The results showed that there are few difficulties for a meaningful evaluation of teaching practices in virtual environments, therefore during the health emergency, the dialogue between the teacher and the children allowed them to alternately express ideas, interests and emotions during the school day. |
Description: | Resumen: La investigación se realizó en el marco del análisis referente al tema ¨Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria¨. Actualmente a nivel mundial se vive una emergencia sanitaria causada por la pandemia, que ha provocado cambios bruscos en la educación, de ahí parte la iniciativa de esta investigación la cual tiene como objetivo explicar la percepción que tienen los docentes del nivel de Educación Inicial sobre la evaluación de los aprendizajes. Esta investigación fue desarrollada por un enfoque cuantitativo y cualitativo porque se recopilo información numérica a través de un test que fue realizado en Google froms y una entrevista realizada a 5 docentes de educación inicial la cual fue aplicada atreves de correo con el consentimiento informado de la rectora de la institución. Los resultados mostraron que son pocas las dificultades para una significativa evaluación de las prácticas docentes en entornos virtuales por lo tanto durante la emergencia sanitaria, el diálogo entre el docente y los niños permitió que alternativamente expresaran las ideas, intereses y emociones en la jornada escolar. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131148.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.