Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32282
Title: | Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes |
Authors: | Guaillas Plasencia, Jeny María Tipanluisa Moreno, Tania Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Tipanluisa Moreno, T. E. Guaillas Plasencia, J. M. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32282 |
Abstract: | Abstract: This investigation is aimed to evaluate the learning process in initial education (3 to 5 years old) during the health emergency with the perception of teachers and professionals. The contexto is set by the remote attention given to children due to the pandemic. It is important to mention that this study was developed in children educational centers of Tulcan and Montufar, Carchi province. The objective was to explain the perception of teachers about the evaluation of the learning processes during the pandemic. The investigation had an accesible sample of 5 teachers with a qualitative, exploratory and field approach. The survey technique was used, and the instrument applied was the questionnaire. Once the investigation wascarried out, it was possible to verify that the health emergency greatly affected the evaluation of learning at the Initial Education Level, since it inhibited the personalized evaluation of each child, preventing them from having an optimal comprehensive development. |
Description: | Resumen: Este trabajo de investigación trata sobre la evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria, bajo la percepción de los docentes. El contexto se centra en la atención remota a los niños de Educación Inicial, debido a la realidad pandémica. Se desarrolló en centros de educación infantil del cantón Tulcán y Montufar de la provincia del Carchi. Su objetivo fue explicar la percepción que tienen los docentes sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria. La investigación se efectuó con una población accesible, con una muestra de 5 maestras. Bajo un enfoque cualitativo, de tipo exploratorio y de campo. Se usó como técnica la encuesta, y el instrumento aplicado fue el cuestionario escrito. Una vez realizada la investigación se comprueba que la emergencia sanitaria afectó en gran medida la evaluación de los aprendizajes en el Nivel de Educación Inicial, ya que inhibióla evaluación personalizada de cada niño, obstruyendo un desarrollo integral del estudiante. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131377.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.