Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32425
Title: Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Escuela Particular EFRATA de la ciudad de Quito
Authors: Díaz Sozoranga, Ruth Margarita
Zambrano Pinargote, Josseline Anahí
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Zambrano Pinargote, J. A. Díaz Sozoranga, R. M. (2022) Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Escuela Particular EFRATA de la ciudad de Quito [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32425
Abstract: Abstract: The present work called Principles of Constructivism in the Institutional Pedagogical Proposal of the Private School ''EFRATA'', which was carried out in the City of Quito, in the Province of Pichincha, has as general objective to provide information about the contribution of Constructivism towards the students' learning as a foundation of the Institutional Pedagogical Proposal. The first step was to request the current Institutional Pedagogical Proposal from the Educational Institution. Consequently, with the support of the content analysis method, it was possible to identify some aspects, among them the Guidelines for teaching-learning and the Guidelines for evaluation that are included therein. With the information obtained, it was identified that the educational institution is oriented towards the formation of the student and the appropriation of knowledge in a meaningful way, allowing the students to use their experiences to obtain new knowledge and the teacher to identify its importance in the educational task.
Description: Resumen: El presente trabajo denominado Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Escuela Particular EFRATA , el cual se realizó en la Ciudad de Quito, en la Provincia de Pichincha, tiene como objetivo general brindar información sobre el aporte del Constructivismo hacia el aprendizaje de los estudiantes como fundamento de la Propuesta Pedagógica Institucional. Se inició solicitando a la Institución Educativa la Propuesta Pedagógica Institucional vigente, consiguiente con el apoyo del método de análisis de contenido se pudo identificar algunos aspectos entre ellos las Orientaciones para la enseñanza-aprendizaje y las Orientaciones para la evaluación que ahí se plasman. Con la información que se obtuvo se identificó que la Institución educativa está orientada en la formación del estudiante y en la apropiación del conocimiento de manera significativa, permitiéndole a los estudiantes que por medio de sus experiencias puedan valerse para la obtención de nuevos conocimientos y que el docente pueda identificar cual es la importancia que tiene en el quehacer educativo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131565.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.