Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32782
Title: La producción audiovisual nacional en la Televisión del Ecuador, período de análisis 2018-2022
Authors: Ortiz León, Carlos
Ocampo Cajamarca, Anie Estephany
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ocampo Cajamarca, A. E. Ortiz León, C. (2022) La producción audiovisual nacional en la Televisión del Ecuador, período de análisis 2018-2022 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32782
Abstract: Abstract: Television is one of the most consumed media in Ecuador, so the different channels must create programming grids according to the demand of the public, this content can be imported from other countries or be of national character created by each channel. In this sense, this research is aimed at knowing the percentage of national audiovisual production of television channels through their programming. By means of a type analysis, the programming grid of the following channels was analyzed: Ecuavisa, Teleamazonas, Ecuador TV and TC Televisión; during the period 2018 -2022 selecting weekday and weekend grids. The type of program, the origin (national or international) and the country of origin were established as variables, which offer a clear vision of the programming transmitted by national channels during the last five years. The results obtained showed that the programming grids are mostly composed of international programming, occupying a percentage of 51.0% as opposed to national production, which occupies a percentage of 41.1% in Ecuadorian television.
Description: Resumen: La televisión es uno de los medios de mayor consumo en el Ecuador, por lo que los diferentes canales deben crear parrillas de programación acorde a la demanda del público, este contenido puede ser importado de otros países o ser de carácter nacional creado por cada canal. En tal sentido esta investigación está encaminada a conocer el porcentaje de producción audiovisual nacional de los canales televisivos por medio de su programación. Por medio de un análisis tipo, se analizó la parrilla de programación de los canales: Ecuavisa, Teleamazonas, Ecuador TV y TC Televisión; durante el período 2018 2022 seleccionando parrillas entre semana y fin de semana. Se estableció como variable el tipo de programa, el origen (nacional o internacional) y el país proveniente, mismas que ofrecen una visión clara sobre la programación transmitida por los canales nacionales durante los últimos cinco años. Los resultados obtenidos mostraron que las parrillas de programación están compuestas en su mayoría por programación internacional ocupando un porcentaje de 51,0%a diferencia de la producción nacional que ocupa un porcentaje del 41.1% en la televisión ecuatoriana.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131853.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.