Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32914
Title: | La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales |
Authors: | Jaramillo Serrano, Fabián Augusto Navarro Cholanco, Jorge Aníbal |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Navarro Cholanco, J. A. Jaramillo Serrano, F. A. (2022) La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32914 |
Abstract: | Abstract: Continuoustraining of the experimental science baccalaureate teacher in educational institutions of Ecuadoris a degree work. Ithas as purpose to know and analyze the preference in training, and evaluation issuesof teachers.To carry out this research, a survey was carried out by the Universidad Técnica Particular de Loja, which was applied to a group of ten teachers from the areas of Mathematics and Natural Sciences and from the subjects of Mathematics and Physics, using an investigative approach mixed quantitative -qualitative, an inductive -deductive method, the technique used in the aforementioned survey and the instrument being the questionnaire, which allowed gathering information on the continuing education needs of high school teachers.Once the data wasobtained, they were consolidated and the results were analyzed and discussed, which showed a group of teachers seeking training and would be happy to have the opportunity to obtain a fourth-level degree, in order to improve their job performance.These results also showed that teachers prefer virtual training courses and are aware that their development as a professional affects their students' learning. |
Description: | Resumen: El presente trabajo titulado: La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales, tiene como objetivo conocer y analizar la preferencia en temas deformación, capacitación, y evaluación. Para desarrollar la presente investigación se utilizó una encuesta otorgada por la Universidad Técnica Particular de Loja, misma que fue aplicada a un grupo de diez docentes de las áreas de Matemática y Ciencias Naturales y de las asignaturas de Matemática y Física, utilizando un enfoque investigativo mixto cuantitativo cualitativo, un método inductivo deductivo, siendo la técnica utilizada la mencionada encuesta y el instrumento el cuestionario, mismo que permitió recabar información de las necesidades de educación continua de los docentes de bachillerato. Obtenidos los datos, se procedió a consolidarlos y a realizar el análisis y discusión de resultados, los cuales mostraron que la mayoría de los docentes no ha obtenido un título de cuarto nivel y desearían obtenerlo, para mejorar su desempeño laboral. También estos resultados mostraron que los docentes prefieren los cursos virtuales de capacitación y son conscientes de que su desenvolvimiento como profesional, incide en el aprendizaje de sus estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131915.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Físico Matemáticas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.