Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33215
Title: Modelo de gestión de responsabilidad social empresarial en la comercializadora Puerta del Sol
Authors: Galarza Aguirre, Boris Antonio
Becerra Poma, Jessica Katherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Becerra Poma, J. K. Galarza Aguirre, B. A. (2022) Modelo de gestión de responsabilidad social empresarial en la comercializadora Puerta del Sol [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33215
Abstract: Abstract: The practice of Social Responsibility in medium and small companies constitutes a strategic aspect in the economic and social performance of Ecuador since they create sources of work and various opportunities, taking a role in the process of productive transformation. The objective of this study is to know the degree of practice of Social Responsibility of theanalyzed company. The research that was developed was exploratory/descriptive, also with techniques such as the survey and bibliographic review. A diagnosis was made by applying the IARSE self-assessment tool, through a process of prioritizing its stakeholders to obtain information and data from the company related to the implemented and applied practices of social responsibility through the approximation with the company and its stakeholders. . It was determined that the marketer has not been implementingsocially responsible practices, and in the cases where it has been determined that it does, its contribution is very scarce. The application of the CSR model, established in the work, is proposed so that the Puerta del Sol marketer can improve its environmental, social and economic practices.
Description: Resumen: La práctica de Responsabilidad Social en las medianas y pequeñas empresas constituye un aspecto estratégico en el desempeño económico y social del Ecuador contribuyendo ala creación de diversas oportunidades, tomando un rol en el proceso de trasformación productiva. El presente estudio tiene por objetivo conocer las prácticas de Responsabilidad Social dela empresa que mantiene la Comercializadora Puertas del Sol .La investigación que se desarrolló fue exploratoria/descriptiva, también con técnicas como la encuesta y revisión bibliográfica. Se efectúo un diagnóstico aplicando la herramienta de autoevaluación IARSE, mediante un proceso de priorización a sus grupos de interés para obtener información y datos de la empresa relacionada con las prácticas implementadas y aplicadas de responsabilidad social a través de la aproximación con la empresa y sus stakeholders. Se determinó que la comercializadora no ha venido implementando prácticas socialmente responsables, y en los casos donde se ha determinado no existe una buena aplicación de las prácticas de responsabilidad social. Se propone la aplicación del modelo de RSE, para que la comercializadora Puerta del Sol pueda implementar prácticas ambientales, sociales y económicas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132333.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Administración de Empresas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.