Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33236
Title: Videojuego para recorrido por el Campus Virtual 3D UTPL (Virtual Reality UTPL 3D)
Authors: Sarango Lapo, Celia Paola
Pardo Mosquera, Rodrigo Iván
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Pardo Mosquera, R. I. Sarango Lapo, C. P. (2022) Videojuego para recorrido por el Campus Virtual 3D UTPL (Virtual Reality UTPL 3D) [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33236
Abstract: Abstract: This research seeks to enhance the work carried out by the UTPL Virtual Reality Club in the Campus 3D UTPL, developed using Unity 3D, integrating a video game and a guide with physical presence, which provide information and guide the user's virtual tour through the 3D campus. The purpose of this work is to promote the sense of belonging, of the UTPL students and those who visit the environment, through a video game that guides the tour of the 3D campus of the university. For the registration of user progress, a Firebase project was implemented with the tools of Authentication and Realtime Database. The methodology for the development of serious educational videogames was used, which consists of the following phases: start, design, production and tests. With the actions available in the Campus 3D UTPL, missions and a reward system were formed. The results obtained through the usability tests allowed us to determine that the video game makes it easy for the user to interact in the environment and adds motivation to the 3D campus tour.
Description: Resumen: La presente investigación busca potenciar el trabajo realizado por el Club de Realidad Virtual de la UTPL en el Campus 3D UTPL desarrollado usando Unity 3D, integrando un videojuego y una guía con presencia física, que brinden información y orienten el recorrido virtual del usuario por el campus 3D. El propósito del presente trabajo es promover el sentido de pertenencia, de los estudiantes de la UTPL y de quienes visiten el entorno, a través de un videojuego que oriente el recorrido por el campus 3D de la universidad. Para el registro de progreso de los usuarios se implementó un proyecto de Firebase con las herramientas de autenticación y Realtime Database. Se utilizó la metodología para el desarrollo de videojuegos serios educativos que consta de las siguientes fases: inicio, diseño, producción y pruebas. Con las acciones disponibles en el Campus 3D UTPL se conformaron misiones y un sistema de recompensas. Los resultados obtenidos a través de las pruebas de usabilidad permitieron determinar que el videojuego brinda facilidad al usuario para interactuar en el entorno y agrega motivación al recorrido del campus 3D.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132383.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Informática



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.