Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33405
Title: Relaciones públicas en una nueva perspectiva de actuación con emprendimientos. Análisis de caso Sol online en la ciudad de Guayaquil año 2022
Authors: Córdova Camacho, Jhoana Raquel
Castro Cáceres, Evelyne Lily
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Castro Cáceres, E. L. Córdova Camacho, J. R. (2023) Relaciones públicas en una nueva perspectiva de actuación con emprendimientos. Análisis de caso Sol online en la ciudad de Guayaquil año 2022 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33405
Abstract: Abstract: This research is based on the analysis of the Sol Online venture in the city of Guayaquil, year 2022. Here we apply the mixed methodology, in which quantitative and qualitative tools will be used. Semi-structured interviews were conducted with the owner of the business, as well as surveys of the entrepreneur's clients to take advantage of the feedback regarding the service and what lines of business can be implemented, an analysis of the entrepreneur's social networks was carried out to get to know their community. and the preferences of its clients, a quantitative analysis of the content of the year 2022 was also carried out to carry out a study of all the information that is measurable and generate statistics of the interactions of the enterprise with its public, for this an analysis of the week composed of Facebook and Instagram from May 2 to June 19, 2022 and with all this information to be able to implement an online and offline communication plan to improve the image of the business, boost the results, exposure and sales of the Sol online entrepreneurship.
Description: Resumen: La presente investigación se basa en el análisis del emprendimiento Sol Online en la ciudad de Guayaquil, año 2022.Aquí aplicamos l metodología mixta, en la cual se utilizarán herramientas cuantitativas y cualitativas. Se realizaron entrevistas semiestructuradas a la propietaria del negocio, así como encuestas a los clientes del emprendimiento para aprovechar el feedback con respecto al servicio y que líneas de negocios se pueden implementar, se llevó a cabo un análisis de redes sociales del emprendimiento para conocer su comunidad y las preferencias de sus clientes, también se efectuó un análisis cuantitativo del contenido del año 2022para realizar un estudio de toda la información que sea medible y generar estadísticas de las interacción es del emprendimiento con su público, para esto también se generó un análisis de la semana compuesta de Facebook e Instagram del 2 de mayo al 19 de junio del 2022y con toda esta información poder implementar un plan de comunicación online y offline para mejorar la imagen del negocio , impulsar los resultados , la exposición y las ventas del emprendimiento Sol online.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132874.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Asistencia Gerencial y Relaciones Públicas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.