Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33587
Title: La Gestión de medios sociales de la escuela de español Montañita Spanish School, de la Parroquia Manglaralto, Provincia de Santa Elena en el contexto de la pandemia COVID 19
Authors: Castillo Cevallos, Vanessa Patricia
Corozo Peralta, Elsa Ambar
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Corozo Peralta, E. A. Castillo Cevallos, V. P. (2023) La Gestión de medios sociales de la escuela de español Montañita Spanish School, de la Parroquia Manglaralto, Provincia de Santa Elena en el contexto de la pandemia COVID 19 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33587
Abstract: Abstract:The present investigation is carried out with the objective of analyzing the impact that the management of social media has on the Spanish school "Montañita Spanish School", as a strategy for its permanence in the market. The methodology is based on the mixed approach, techniques and instruments that allow the measurement of data (interview and survey) were used. The type of research applied is descriptive and observational. The phases of the research process frame four stages that allowed collecting enough information to support the development of the topic in context. The population under study is made up of teachers and students who are part of the school, the students were chosen at random. The results show that the published content was unattractive and there was little interaction. Two key actions were proposed to improve the relationship and attract more customers, the first consists of delegating an expert person who is responsible for managing social media and the second in establishing strategies for managing digital channels, considering the contents, publication frequency, materials and metrics to determine the scope of each publication.
Description: Resumen: La presente investigación se realiza con el objetivo de analizar el impacto que tiene la gestión de los medios sociales en la escuela de español Montañita Spanish School , como estrategia para su permanencia en el mercado. La metodología se fundamenta en el enfoque mixto, se emplearon técnicas e instrumentos que permitan la medición de los datos (entrevista y encuesta). El tipo de investigación aplicado son descriptivo y observacional. Las fases del proceso de investigación enmarcan cuatro etapas que permitieron recoger la información suficiente para fundamentar el desarrollo del tema en contexto. La población objeto de estudio está integrada por los docentes y estudiantes que forman parte de la escuela, los estudiantes se escogieron al azar. Los resultados muestran que el contenido publicado era poco atractivo y existía poca interacción. Se propusieron dos acciones claves para mejorar la relación y captar más clientes, la primera consiste en delegar una persona experta que sea el responsable del manejo de los medios sociales y la segunda en establecer estrategias para el manejo de los canales digitales, considerando los contenidos, la periodicidad de publicación, los materiales y las métricas para determinar el alcance de cada publicación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133305.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Asistencia Gerencial y Relaciones Públicas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.