Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33662
Title: | Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes |
Authors: | Guaillas Plasencia, Jeny María Román Montenegro, Mónica Sylvana |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Román Montenegro, M. S. Guaillas Plasencia, J. M. (2023) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33662 |
Abstract: | Abstract: In 2020 the Educational System had major changes because of the health emergency; these changes led education to a complete isolation. In order to prevent the integrity of the children and young people the authorities established new security measures. One of these measures was to change in person classes to online classes. That is why, the need of knowing the effectiveness of online classes and the process of learning assessment took place. To begin with this research this general objective is presented: To explain the awareness that the teachers of Initial Education (children from 3 to 5 years) have in the process of learning assessment during the health emergency . In order to obtain this data, a survey is conducted, and it will give all the necessary information about the topic of this research. Once all the information has been gathered, it can be established that even tough virtual classes were conducted, teachers applied the three methods of assessment. Those are, before beginning an activity, during it and at the end of the process. Furthermore, for this process it was fundamental to consider not only in the observation of the class but also the conversation during it. |
Description: | Resumen: En el año 2020 el sistema educativo tuvo cambios significativos por la emergencia sanitaria, conllevando a un confinamiento total, por lo que las autoridades a fin de precautelar la integridad de niños, niñas y adolescentes estableció nuevas medidas, una de ellas la modalidad de estudios, pasando de la presencialidad a la virtualidad, razón por la cual surge la necesidad de conocer cuan efectivo fue la educación en línea como su proceso de evaluación de los aprendizajes; para iniciar el estudio se plantea el objetivo general: Explicar la percepción que tienen los docentes del Nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria , para obtener la información se aplica el instrumento de la encuesta la misma que facilitará información sobre el tema de estudio, una vez recopilado la información se determina que a pesar de la virtualidad las docentes aplicaron los tres momentos de evaluación previo a iniciar una actividad, durante y al final de un proceso, y que para ello fue fundamental apoyarse en la observación como el diálogo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133350.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.