Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33771
Title: Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Escuela Unidad Educativa San Agustín
Authors: Díaz Sozoranga, Ruth Margarita
Troya Vicente, Grace Valentina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Troya Vicente, G. V. Díaz Sozoranga, R. M. (2023) Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Escuela Unidad Educativa San Agustín [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33771
Abstract: Abstract: The research work called Principles of constructivism in the Institutional Pedagogical Proposal of the "San Agustín" Educational Unit School, explains the contribution of social constructivism in the learning of each of the students of the "San Agustín" Educational Unit, using the instrument of planning and management, which directs the necessary actions for the growth, strengthening and development of the Institution. In the investigation and argumentation, emphasis is placed on the relationship that exists between the terms on pedagogical, didactic, learning, curriculum, school, principles of constructivism, among others, and there is an analytical, exhaustive and comparative review of the methodology used, that is, say the research scenario in the education center. The pedagogical proposal of the Institution is a support in the research work, since it identified the pedagogical principles that show the model of teaching, learning and the relationship it has with the principles of constructivism, pedagogical models and education in the present.
Description: Resumen: El trabajo de investigación denominado Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Escuela Unidad Educativa San Agustín , explica el aporte del constructivismo social en el aprendizaje de cada uno de los estudiantes de la Unidad Educativa San Agustín , utilizando el instrumento de planificación y gestión, que dirige las acciones necesarias para el crecimiento, fortalecimiento y desarrollo de la Institución. En la investigación y argumentación se hace énfasis en la relación que existe entre los términos sobre propuesta pedagógica, didáctica, aprendizaje, currículo, escuela, principios del constructivismo, entre otros, y hay una revisión analítica, exhaustiva y comparativa de la metodología utilizada, es decir del escenario de investigación en el centro de educación. La propuesta pedagógica de la Institución, es un apoyo en el trabajo de investigación, ya que, en ella se identificó los principios pedagógicos que muestran el modelo de enseñanza, aprendizaje y la relación que tiene con los principios del constructivismo, modelos pedagógicos y la educación en la actualidad.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133455.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.