Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37212
Title: Integración del Crossover Learning (aprendizaje cruzado) como agente dinamizador del aprendizaje de la Leyes de Newton
Authors: Parra Celi, Nora Esperanza
Rivera Sandoya, Nelly del Rocio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Rivera Sandoya, N. D. R. Parra Celi, N. E. (2023) Integración del Crossover Learning (aprendizaje cruzado) como agente dinamizador del aprendizaje de la Leyes de Newton [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37212
Abstract: Abstract: Motivation is a key factor in learning. Reason why it is essential to use innovative methodologies that encourage motivation in the student. Crossover Learning is a methodology that combines formal and informal environments, connecting academic content with everyday learning. In the Present Degree Work, the Integration of Crossover Learning (crossed learning) is proposed as a dynamic agent of the learning of Newton's Laws. In the research with a quantitative approach, the objective was to examine the role of Crossover Learning as a motivating agent of learning. For which, an experimental practice was implemented to solve a problematic situation, about the analysis of forces of the swings located in the park outside the School. Subsequently, surveys were carried out for the percentage analysis and a learning evaluation for an analysis of the mean differences. In itself, the results of the percentages were favorable with respect to the alternative hypothesis. In addition, the results of the analysis of means indicate that there is a significant difference between the means of the Control and Experimental group.
Description: Resumen: La motivación es un factor clave en el aprendizaje. Razón, por la cual es fundamental que se emplee metodologías innovadoras que incentiven la motivación en el estudiante. El Crossover Learning es una metodología que combina los entornos formales e informales conectando los contenidos académicos con el aprendizaje cotidiano. En el Presente Trabajo de Titulación se propone la Integración del Crossover Learning (aprendizaje cruzado) como agente dinamizador del aprendizaje de la Leyes de Newton. En la investigación de enfoque cuantitativo se tuvo el objetivo de examinar el papel del Crossover Learning como agente motivador del aprendizaje. Para lo cual, se implementó una práctica experimental para la solución de una situación problemática, acerca del análisis de fuerzas de los columpios ubicados en el parque exterior a la Unidad. Posteriormente, se realizó encuestas para el análisis de porcentaje y una evaluación del aprendizaje para un análisis de las diferencias de medias. En sí, los resultados de los porcentajes fueron favorables respecto a la hipótesis alterna. Además, los resultados del análisis de medias indican que hay diferencia significativa entre los promedios del grupo Control y Experimental.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133860.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Físico Matemáticas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.