Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37265
Title: | Uso de plataforma Baamboozle para potenciar la fonética inglesa en estudiantes de básica media de una escuela particular básica |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Tapia Bravo, Dhayson Esaú |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Tapia Bravo, D. E. Salcedo Viteri, K. S. (2023) Uso de plataforma Baamboozle para potenciar la fonética inglesa en estudiantes de básica media de una escuela particular básica [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37265 |
Abstract: | Abstract: Phonetic development is a vital area for the development of any language. For this reason, the present investigation Use of Baamboozle to enhance English phonics in middle school students of a private elementary school was conducted by using Baamboozle, in order to determine if the tool is effective for teaching phonics to middle school students. For this purpose, essential topics for phonetic development were established, which were evaluated with Baamboozle at the end of each class. To evaluate the results obtained from the research, students were given a pretest and post-test that evaluated phonetic competence, reading, and speech, a participation record, and a perception survey at the end to measure the acceptance of Baamboozle. The results obtained were satisfactory, phonetic competence increased significantly during the research period, improving the interaction, and learning environment. With this it could be concluded that the Baamboozle tool helps to develop the students' phonetic competence as well as to dynamize the English learning process in students. |
Description: | Resumen: El desarrollo fonético es un área vital para el desarrollo de cualquier idioma. Por tal motivo el presente trabajo, uso de plataforma Baamboozle para potenciar la fonética inglesa en estudiantes de básica media de una escuela particular básica se desarrolló utilizando la herramienta Baamboozle, determinó si la herramienta es efectiva para la enseñanza de la fonética a estudiantes de básica media. Para esto, se estableció temáticas esenciales para el desarrollo fonético, los cuales fueron evaluados con la herramienta Baamboozle al finalizar cada clase. Para evaluar los resultados obtenidos de la investigación se aplicó a los estudiantes un pretest y post test que evaluaba la competencia fonética, lectura, y habla, un registro de participación y una encuesta de percepción al final para medir la aceptación de Baamboozle. Los resultados obtenidos fueron satisfactorios, la competencia fonética aumentó significativamente durante el lapso de la investigación, mejorando la interacción y entorno de aprendizaje. Con esto se concluyó que la herramienta Baamboozle ayuda a desarrollar la competencia fonética de los estudiantes así como también ayuda a dinamizar el proceso de aprendizaje del inglés en estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133883.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.