Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37439
Title: | Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones |
Authors: | Astudillo Rojas, María Esther Valarezo Sarmiento, Thalia Isabel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Valarezo Sarmiento, T. I. Astudillo Rojas, M. E. (2023) Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37439 |
Abstract: | Abstract: The present research work entitled: Influence of entrepreneurship training: the situation of educational institutions in Ecuador and its implications, has as its general objective: To determine the perceptions of teachers on entrepreneurship training for the implementation and development of entrepreneurial skills. To this end, a research was conducted under the interpretative philosophy, with a deductive approach and qualitative methodological route where some methodological tools were used as the application of interviews to two teachers of the entrepreneurship course of the Educational Unit "Huertas". The analysis of the results allowed us to know the current situation of entrepreneurship education in the institutions where the teachers work, and to identify the actions of the teachers to develop the necessary knowledge, competences and skills in the students, having as a conclusion the continuous creativity and innovation shown by the teachers to awaken the interest and motivation of the students which not only influences learning, but also the projection to a future that brings both individual and collective benefits. |
Description: | Resumen: El presente trabajo de investigación denominado: Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones, tiene como objetivo general: Determinar las percepciones de los docentes sobre la formación en emprendimiento para la implementación y desarrollo de habilidades emprendedoras. Con este fin se realizó una investigación bajo la filosofía interpretativita, con un enfoque inductivo y ruta metodológica cualitativa donde se utilizaron algunos instrumentos metodológicos como la aplicación de entrevistas a dos docentes de la cátedra de emprendimiento de la Unidad Educativa Huertas. El análisis de los resultados permitió conocer la situación actual de la educación en emprendimiento en las instituciones que laboran los docentes, e identificar las acciones de los docentes para desarrollar los conocimientos, competencias y habilidades necesarias en los estudiantes, teniendo como conclusión la continua creatividad e innovación que demuestran los docentes por despertar el interés y motivación de los estudiantes cual no solo influye en el aprendizaje, sino también en la proyección a un futuro que aporta beneficios tanto individuales como colectivo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134053.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.