Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37447
Title: Formación en innovación y emprendimiento: la situación educativa en Ecuador y sus implicaciones
Authors: Cabrera Paucar, Edwin José
Calva Guayanay, María Lisseth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Calva Guayanay, M. L. Cabrera Paucar, E. J. (2023) Formación en innovación y emprendimiento: la situación educativa en Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37447
Abstract: Abstract:This research analyzes the situation of education in innovation and entrepreneurship in Ecuador in the country's colleges and universities. The formation regarding how to start a business, is presented from the levels of high school education. Being entrepreneurship one of the activities of the population that higher income leaves the country, this is how some authors mention it, it is necessary the evaluation of the knowledge that is put into practice in the different businesses that create the population. The objective of the research is to analyze the situation of education in innovation and entrepreneurship in Ecuador in consideration of colleges and universities from Ecuador. The investigation was carried out in the Bellavista parish of the canton Espíndola province of Loja through a qualitative investigation with the application of an interview with different entrepreneurs from the commercial and agricultural sector of the sierra Ecuadorian, which from their experience present different results and processes to build a business The income received by a business is reflected from the The first 6 months to a year, time in which the entrepreneurs have managed to know their market and solve the expenses of the same, personal.
Description: Resumen: La presente investigación analiza la situación de la educación en innovación y emprendimiento en Ecuador en los colegios y universidades del país. La formación académica respecto a cómo emprender un negocio, se presenta desde los niveles de educación en bachillerato. Siendo el emprendimiento una de las actividades de la población que mayores ingresos deja al país, es asi como lo mencionan algunos autores, es necesario la evaluación de los conocimientos que se ponen en práctica en los diferentes negocios que crea la población. El objetivo de la investigación, es analizar la situación de la educación en innovación y emprendimiento en Ecuador en consideración de los colegios y universidades del Ecuador. La investigación se la llevó a cabo en la parroquia Bellavista del cantón Espíndola provincia de Loja por medio de una investigación cualitativa con la aplicación de una entrevista a distintos emprendedores del sector comercial y agrícola de la sierra ecuatoriana, los cuales desde su experiencia presentan diferentes resultados y procesos para levantar un emprendimiento. Los ingresos que percibe un negocio se reflejan a partir de los 6 primeros meses a un año, tiempo en el que los emprendedores han logrado conocer su mercado y solventar los gastos del mismo, personales.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134072.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.