Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37476
Title: | Análisis de la velocidad de operación en la carretera Loja Zamora (Tramo 1) |
Authors: | Segarra Morales, María Soledad Guzmán Riofrío, José Miguel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Guzmán Riofrío, J. M. Segarra Morales, M. S. (2023) Análisis de la velocidad de operación en la carretera Loja Zamora (Tramo 1) [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37476 |
Abstract: | Abstract:The significant growth of the population in cities has generated the need for have road infrastructure in line with the growth in the use of motor vehicles for reduce the travel time between one point and another of the displacement, which is linked directly with the speed of the vehicle that travels on a highway, for this reason the present The objective of this work is to analyze the speed of operation on the Loja - Zamora highway abscissa 0+000 / 26+000 in four specific sections, which were taken based on of the slope, the radius of curvature and length of the line. Measurements were made in 3 points in each section using a radar gun, classifying the speeds by type of vehicle (light, medium and heavy), 144 measurements were made for each analysis and in total, 576 were collected. To analyze the data, statistical analysis was performed and the determined the influential factors that are both the slope and the speed of the vehicle in each section. |
Description: | Resumen: El crecimiento significativo de la población en las ciudades ha generado la necesidad de contar con infraestructura vial acorde al crecimiento del uso de vehículos automotores para reducir el tiempo de recorrido entre un punto y otro del desplazamiento lo que se vincula directamente con la velocidad del vehículo que transita en una carretera, por ello el presente trabajo tiene como objetivo el analizar la velocidad de operación en la carretera Loja Zamora abscisa 0+000 / 26+000 en cuatro tramos específicos, mismos que fueron tomados en función de la pendiente, el radio de curvatura y longitud de la recta. Se realizaron mediciones en 3 puntos en cada tramo mediante una pistola de radar, clasificando las velocidades por tipo de vehículo (liviano, mediano y pesado), se realizaron 144 mediciones para cada análisis y en total se recolectaron 576. Para analizar los datos se realizaron análisis estadístico y se determinó los factores influyentes que son tanto la pendiente como la velocidad del vehículo en cada tramo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134099.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ingeniería Civil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.