Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37507
Title: | Formación en innovación y emprendimiento: la situación educativa en Ecuador y sus implicaciones |
Authors: | Estevao Romeiro, Artieres Murillo Aguilar, María Rosa |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Murillo Aguilar, M. R. Estevao Romeiro, A. (2023) Formación en innovación y emprendimiento: la situación educativa en Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37507 |
Abstract: | Abstract: Entrepreneurial training plays an important role in the lives of people who decide to start a business. Adequate training can strengthen entrepreneurial skills and avoid common mistakes in managing the new company, leading teams, creating new products or services, among others. This study analyzes entrepreneurial training in Ecuador and its impact on entrepreneurial skills, additionally its aim is to identify the ideological and conceptual aspects of innovation and entrepreneurship in the educational field. The study seeks the implications of entrepreneurial training through qualitative research, interviews and interpretive focus analysis. The results show that the majority of entrepreneurs have informal entrepreneurship and lack strategic, technical and operational knowledge about entrepreneurship. The importance of entrepreneurial training is evident, which can avoid mistakes and provide an overall view of how to undertake. The research has sampling limitations, but serves to express the reality of a delimited social group. |
Description: | Resumen: La formación para el emprendimiento tiene un importante papel en la vida de las personas que deciden iniciar una empresa. Una adecuada formación puede fortalecer las competencias emprendedoras y evitar errores comunes en la gestión de la nueva empresa, en el liderazgo de equipos, en la creación de nuevos productos o servicos, entre otros. El presente estudio analiza la formación para el emprendimiento en Ecuador y su impacto en las competencias empreendedoras, adicionalmente tiene como objetivo identificar los aspectos ideológicos y conceptuales de la innovación y el emprendimiento en el campo educativo. El estudio busca las implicaciones de la formación empreendedora, a través de una investigación cualitativa, entrevistas y análisis de enfoque interpretativista. Los resultados evidencian que la mayoría de emprendedores poseen un emprendimiento informal y carecen de conocimiento estratégico, técnico y operativo sobre emprendimiento. Se evidencia la importancia de la formación para el emprendimiento que pueden evitar errores y proporcionar una visión general sobre cómo emprender. La investigación presenta limitaciones de mostreo, pero sirve para expresar la realidad de un grupo social delimitado. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134134.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.