Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37532
Title: Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: precepción de los docente
Authors: Chamba Rueda Leti Patricia
Ortiz Sagal, Erika Liseth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Ortiz Sagal, E. L. Chamba Rueda Leti Patricia (2023) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: precepción de los docente [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37532
Abstract: Abstract:The present investigative work of "Evaluation of the learning of the level of Education Initial (3 to 5 years) during the health emergency: perception of teachers ; whose goal In general, explain the perception that teachers have at the Initial Education Level (3 to 5 years) on the evaluation of learning during the health emergency. The The methodology used was a qualitative approach, level of exploratory analysis, design not Experimental, in the context of remote care for children due to the pandemic reality. With a population sample of 5 initial education teachers who evaluated during the health emergency, for which the questionnaire instrument was used. obtained as results, evidence of the application of evaluation for the initial, formative, final process, using assessment instruments to contextualize the natural and social environment, and expression and communication with infants. As a conclusion, it denotes the perception of the teachers about the relevance of learning assessment at different times and use of evaluation techniques and instruments according to their usefulness and ease of application.
Description: Resumen:El presente trabajo investigativo de Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: precepción de los docentes ; cuyo objetivo general, explicar la percepción que tienen los docentes del Nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria. La metodología ocupada fue enfoque cualitativo, nivel de análisis exploratorio, diseño no experimental, en contexto la atención remota a los niños debido a la realidad pandémica. Con una muestra de población de 5 docentes de educación inicial que evaluaron durante la emergencia sanitaria, para lo que se utilizó el instrumento cuestionario. Obtenido como resultados, evidencias de la aplicación de evaluación para el proceso inicial, formativo, final, utilizando instrumentos de evaluación para contextualización del entorno natural y social, y expresión y comunicación con los infantes. Como conclusión, denota la percepción de los docentes sobre la relevancia de la evaluación de aprendizaje en distintos momentos y utilización de técnicas e instrumentos de evaluación de acuerdo a su utilidad y facilidad de aplicación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134323.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.