Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37549
Title: | Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones |
Authors: | Cabrera Paucar, Edwin José Campos Díaz, Samantha Valeria |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Campos Díaz, S. V. Cabrera Paucar, E. J. (2023) Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37549 |
Abstract: | Abstract:Entrepreneurship has an important role in the economic and social development of countries because it is a process that allows people to create and manage new businesses, in addition, through creative and innovative thinking they acquire knowledge, develop skills and attitudes that help to generate actions aimed at personal improvement, the transformation of the environment and society. The present research work entitled: Influence of entrepreneurship training: the situation of educational institutions in Ecuador and its implications, has as its main objective to determine the perceptions of teachers about entrepreneurship training for the implementation and development of entrepreneurial skills. , through qualitative research with an interpretive theoretical approach, for which the interview instrument was used, through which two entrepreneurship teachers from the educational institutions of the Zaruma canton belonging to the province of Oro were approached. It is concluded that teachers promote entrepreneurial culture and carry out activities that allow students to learn, acquire knowledge, develop creativity and entrepreneurial skills. |
Description: | Resumen: El emprendimiento tiene un rol importante en el desarrollo económico y social de los países debido a que es un proceso que permite a las personas crear y gestionar nuevos negocios, además, a través del pensamiento creativo e innovador adquieren conocimientos, desarrollan habilidades y actitudes que ayudan a generar acciones orientadas al mejoramiento personal, a la transformación del entorno y la sociedad. El presente trabajo de investigación titulado: Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones, tiene como principal objetivo determinar las percepciones de los docentes sobre la formación en emprendimiento para la implementación y desarrollo de habilidades emprendedoras, por medio de una investigación cualitativa con un enfoque teórico interpretativo, para ello se utilizó el instrumento la entrevista, a través de la cual se abordó a dos docentes de emprendimiento de las instituciones educativas del cantón Zaruma pertenecientes a la provincia del Oro. Se concluye que los docentes fomentan la cultura emprendedora y realizan actividades que permiten al estudiante aprender, adquirir conocimientos, desarrollar la creatividad y habilidades emprendedoras. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134143.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.