Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37550
Title: Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones
Authors: Cabrera Paucar, Edwin José
Chalán León, María Larissa
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Chalán León, M. L. Cabrera Paucar, E. J. (2023) Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37550
Abstract: Abstract:In the present research work, emphasis is placed on the influence of entrepreneurship training, the situation of educational institutions in Ecuador and its implications. Therefore, education on entrepreneurship within the framework of emphasizing its importance in the development of society is essential; in this sense we have: formal education, learning acquired in an educational institution; non-formal, learning obtained in training or free courses and informal, learning obtained in daily life. Therefore, the main objective of this work is to assess the influence of entrepreneurship training for the development of entrepreneurial intention in Ecuadorian entrepreneurs, describing the knowledge of entrepreneurs who seek economic, political or social ends, among others. In this context, the research is designed under the interpretative philosophy, inductive approach, qualitative methodological route, four entrepreneurs were interviewed, information collection and analysis of results, allowed to respond to the proposed objective, therefore, to achieve an appropriate entrepreneurship and economic profitability. It is necessary for entrepreneurs to be trained and innovate in their processes, products and services.
Description: Resumen: En el presente trabajo de investigación se hace énfasis a la influencia de la formación en emprendimiento, la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones. Por ello, la educación sobre emprendimiento en el marco de enfatizar su importancia en el desarrollo de la sociedad es fundamental; en este sentido se tiene: educación formal, aprendizaje adquirido en una institución educativa; no formal, aprendizaje conseguido en capacitaciones o cursos libres e informal, aprendizaje que se obtiene en la vida cotidiana. Por consiguiente, el objetivo principal de este trabajo es valorar la influencia de la formación en emprendimiento para el desarrollo de la intención empresarial en emprendedores ecuatorianos, describiendo los conocimientos de los emprendedores que buscan fin económico, político o social, entre otros. En este contexto la investigación está diseñada bajo la filosofía interpretativista, enfoque inductivo, ruta metodológica cualitativa, se entrevistó a cuatro emprendedores, recolección de información y análisis de resultados, permitió responder al objetivo planteado, por tanto, para conseguir un emprendimiento apropiado y rentabilidad económica es necesario que los emprendedores se capaciten e innoven en sus procesos, productos y servicios.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134145.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.