Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37794
Title: Modelos y metodologías de la automatización del E commerce y de la comunicación en el sector empresarial
Authors: Yaguache Quichimbo, Jenny Jovita
Narvaéz Jiménez, María Laura
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Narvaéz Jiménez, M. L. Yaguache Quichimbo, J. J. (2023) Modelos y metodologías de la automatización del E commerce y de la comunicación en el sector empresarial [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37794
Abstract: Abstract:This research analyzes under which models and methodologies the business sector works of Ecuador, in relation to the e-commerce and communication process. Two are presented studies, in the first the elements of the companies under study are compared through descriptive data tables, and in the second, information on the interviewed about the topic, what are the benefits of implementing the e-commerce process within companies, the challenges of electronic commerce and if communication It is a key element in the e-commerce team. Resulting in the range of e-commerce business models in companies, the differentiation of each of them according to its field, the benefits, challenges and the positive response to the question if the communication is the secret to developing a good business e-commerce process.
Description: Resumen:Esta investigación se analiza bajo que modelos y metodologías trabaja el sector empresarial del Ecuador, en relación al proceso e-commerce y comunicacional. Se presentan dos estudios, en el primero se comparan los elementos de las empresas de objeto de estudio mediante tablas de datos descriptivas y en el segundo se indaga información de los entrevistados en torno al tema, que beneficios tiene implementar el proceso e-commerce dentro de las empresas, los retos de desempeña el comercio electrónico y si la comunicación resulta un elemento clave en el equipo de e-commerce. Dando como resultado el abanico de modelos de negocio e-commerce en las empresas, la diferenciación de cada una de ellas según su ámbito, los beneficios, retos y la respuesta positiva ante la pregunta si la comunicación es el secreto para desarrollar un buen proceso e-commerce empresarial.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134311.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.