Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38021
Title: Influencia de Genially en el desarrollo de habilidades cognitivas básicas en estudiantes de bachillerat
Authors: Herrera Solórzano, Mónica Cleotilde
Ramos Reyes, Dorys Janeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Ramos Reyes, D. J. Herrera Solórzano, M. C. (2023) Influencia de Genially en el desarrollo de habilidades cognitivas básicas en estudiantes de bachillerat [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38021
Abstract: Abstract:Cognitive skills are basic processes that the student must develop to improve their academic performance, this research is aimed at determining the influence of Genially on the development of basic cognitive skills in high school students baccalaureate. The study was developed in the educational unit "Dr. Manuel Quintana Miranda from the city of Quevedo, 21 high school students participated, it has a mixed approach and The instruments applied were the d2 attention test, which measures selective attention and the mental concentration, to evaluate memory the component Memory was used Selection of Words (RSP) of the Tomal Memory and Learning Test, to measure the effectiveness of the use of Genially resources in the development of cognitive abilities is applied a satisfaction questionnaire to the students. It is concluded that applying Genially increases the development of basic cognitive skills of attention and memory in children participants, as demonstrated by the results that show that 90% agree or fully agree with the items that assess improving learning, increasing their cognitive skills, use technology to learn.
Description: Resumen:Las habilidades cognitivas son procesos básicos que el estudiante debe desarrollar para mejorar su rendimiento académico, esta investigación está orientada a determinar la influencia de Genially en el desarrollo de habilidades cognitivas básicas en estudiantes de bachillerato. El estudio se desarrolló en la unidad educativa Dr. Manuel Quintana Miranda de la ciudad de Quevedo, participaron 21 estudiantes de bachillerato, tiene enfoque mixto y los instrumentos aplicados fueron el test de atención d2 que mide la atención selectiva y la concentración mental, para evaluar la memoria se empleó el componente Recuerdo Selectivo de Palabras (RSP) del Test de Memoria y Aprendizaje Tomal, para medir la eficacia del uso de los recursos de Genially en el desarrollo de habilidades cognitivas se aplicó un cuestionario de satisfacción a los estudiantes. Se concluye que aplicar Genially incrementa el desarrollo de las habilidades cognitivas básicas de atención y memoria en los participantes, así lo demuestran los resultados que evidencian que el 90% está de acuerdo o totalmente de acuerdo con los ítems que evalúan mejorar el aprendizaje, incrementar sus habilidades cognitivas, utilizar tecnología para aprender.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134707.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.