Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38242
Title: Evaluación de los aprendizajes del nivel de educacióninicial (3-5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes
Authors: Villalta Córdova, Bertha María
Bajaña Quinto, Martha Isabel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Bajaña Quinto, M. I. Villalta Córdova, B. M. (2023) Evaluación de los aprendizajes del nivel de educacióninicial (3-5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38242
Abstract: Abstract:The evaluation of the learning of the initial education level (3 to 5 years) during The health emergency: teachers' perception. The COVID-19 pandemic made that the Ministry of Education make the decision that the children witness the classes virtually so that no student delays their learning or stays without education. Therefore, this research explains the perception that the teachers of the initial education level on the evaluation of learning during the pandemic. Consequently, it is desired to recognize the way in which the teachers evaluated the children. In order to achieve this, the methodology used it was of a qualitative approach when analyzing the bibliography and documentation; and quantitative because it collects and analyzes measurable data; the modality that was applied is field because it collects real data from the population investigated. On the other hand, the information was collected through the survey technique and its instrument, the questionnaire, the which was applied to 5 tutor teachers who worked during the pandemic to know How did you carry out the evaluation?
Description: Resumen: La evaluación de los aprendizajes del nivel de educación inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes. La pandemia delCOVID-19 hizo que el ministerio de educación tome la decisión de que los niños presenciaran las clases de forma virtual para que ningún estudiante retrase su aprendizaje o se quede sin educación. Por ende, esta investigación explica la percepción que tienen las docentes del nivel de educación inicial sobre la evaluación de los aprendizajes durante la pandemia. En consecuencia, se desea reconocer la manera en que las maestras evaluaron a los niños. Para poder lograr aquello, la metodología utilizada fue de enfoque cualitativo al analizar la bibliografía y documentación; y cuantitativo porque reúne y analiza datos mensurables; la modalidad que se aplicó es de campo porque recoge datos reales de la población investigada. Por otro lado, la información se recopiló mediante la técnica de la encuesta y su instrumento, el cuestionario, la cual se aplicó a 5 maestras tutores que trabajaron durante la pandemia para conocer como llevaron a cabo la evaluación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=135106.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.