Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38244
Title: | Actitudes acerca de la educación virtual en estudiantes de enfermería: una revisión sistemática |
Authors: | Contreras Briceño, José Ivo Oscar Romero Yugcha, Jhoel Iván |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Romero Yugcha, J. I. Contreras Briceño, J. I. O. (2023) Actitudes acerca de la educación virtual en estudiantes de enfermería: una revisión sistemática [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38244 |
Abstract: | Abstract:.Educational institutions implemented virtual learning with the arrival of the pandemic by Covid-19 to continue with the academic training of the different university careers. For this reason, the nursing career went from an education face-to-face to virtual education, a situation that has generated a series of changes in the student attitudes towards online study. The objective of the present investigation is to systematize the scientific evidence available on the attitudes of students of Nursing versus virtual education. Therefore, a systematic review was conducted with critical analysis of the information collected in different databases, with articles originals, theses and revisions in Spanish, English and Portuguese from the last two years. HE followed the guidelines of the prisma declaration, resulting in the obtaining of 14 articles related to the research topic, from which four categories emerge related to attitudes about virtual education in nursing students. Nursing students have experienced stressful events that have altered their attitudes during virtual education. |
Description: | Resumen:Las instituciones de educación implementaron el aprendizaje virtual con a la llegada de la pandemia por Covid-19 para continuar con la formación académica de las diferentes carreras universitarias. Por tal razón la carrera de enfermería pasó de una educación presencial a una educación virtual, situación que ha generado una serie de cambios en las actitudes de los estudiantes frente al estudio online. El objetivo de la presente investigación es sistematizar la evidencia científica disponible sobre las actitudes de los estudiantes de enfermería frente a la educación virtual. Por lo tanto, se realizó una revisión sistemática con análisis crítico de la información recabada en diferentes bases de datos, con artículos originales, tesis y de revisión en español, inglés y portugués de los dos últimos años. Se siguieron las directrices de la declaración prisma, dando como resultado la obtención de 14 artículos relacionados con el tema de investigación, de los cuales surgen cuatro categorías relacionadas a las actitudes acerca de la educación virtual en estudiantes de enfermería. Los estudiantes de enfermería han experimentado sucesos estresantes que han alterado sus actitudes durante la educación virtual. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=135095.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Enfermería |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.