Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38246
Title: | Mobiliario lúdico para niños de 6-8 años mediante fabricación digital |
Authors: | Medina Alvarado, Rosa Elizabeth Angamarca Tejedor, María de los Ángeles |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Angamarca Tejedor, M. D. L. Á. Medina Alvarado, R. E. (2023) Mobiliario lúdico para niños de 6-8 años mediante fabricación digital [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38246 |
Abstract: | Abstract: The first six years of life are essential to provide proper child development, a good alternative to stimulate cognitive development is to link it through play, since this works as a learning tool. The project is oriented to promote child development through play, which is why playful furniture was designed under different concepts, which directly benefit the children who are in the stage of concrete operations from six to eight years. Using learning methodologies such as the Montessori method and learning by doing, complementing the technical design of the object with the methodology of Bruno Munari and its materialization through the manufacture digital. The result of the investigation was the design of playful furniture with characteristics multifunctional, providing a means of recreation and exploration for children in their environment educational. |
Description: | Resumen: Los primeros seis años de vida son fundamentales para brindar un correcto desarrollo infantil, una buena alternativa para estimular el desarrollo cognitivo, es vincularlo a través del juego, ya que este funciona como una herramienta de aprendizaje. El proyecto está orientado a promover el desarrollo infantil a través del juego, es por ello que se diseñó un mobiliario lúdico bajo diferentes conceptos, que benefician directamente a los niños que se encuentran en la etapa de operaciones concretas de seis a ocho años. Utilizando metodologías de aprendizaje como el método Montessori y aprender haciendo, complementando a su vez él diseño técnico del objeto con la metodología de Bruno Munari y su materialización mediante la fabricación digital. El resultado de la investigación fue el diseño de un mobiliario lúdico con características multifuncionales, brindando un medio de recreación y exploración a niños en su entorno educativo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=135082.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Arquitectura |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.