Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38336
Title: Análisis de los sitios web y medios sociales de los organismos gubernamentales encargados de la promoción cultural en Colombia
Authors: Puertas Hidalgo, Rosario Johanna
Aguilar Álvarez, Dayana Myshell
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Aguilar Álvarez, D. M. Puertas Hidalgo, R. J. (2023) Análisis de los sitios web y medios sociales de los organismos gubernamentales encargados de la promoción cultural en Colombia [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38336
Abstract: Abstract: The present investigation focused on analyzing the management of communication in the digital platforms of government agencies in charge of promoting culture in Colombia. The methodology was based on the evaluation of this work includes the publications of three government websites, and their respective social networks, carried out during the period from January 1, 2019 to December 31, 2019. This The work was carried out through a mixed methodology, using qualitative techniques and quantitative. The findings showed that the Instagram platform positions it to the profile den the Secretary of Education of Antioquia with 187 thousand followers, in second place, followed by the Ministry of Culture of Colombia with 88.9 thousand and finally with 24.6 thousand Secretary of Culture in Bogota. Regarding the previous figure, it was obtained that the largest number of followers was achieved by the Ministry of Culture of Colombia with 608,300 followers, Subsequently, the Cultural Secretariat in Bogotá was positioned with a total of 177,000 followers and the Secretary of Education of Antioquia with 18,800 followers. It concluded that the interaction and engagement generated in 2019 had a 50% increase in accounts social media officers of government agencies in charge of promoting culture in Colombia.
Description: Resumen: La presente investigación se enfocó en analizar la gestión de la comunicación en las plataformas digitales de los organismos gubernamentales encargados de la promoción cultural en Colombia. La metodología se basó en la evaluación de este trabajo comprende las publicaciones de tres sitios web gubernamentales, y sus respectivas redes sociales, realizadas durante el periodo del 01 de enero de 2019 hasta el 31 de diciembre de 2019. Este trabajo se realizó a través de una metodología mixta, utilizando técnicas cualitativas y cuantitativas. Los hallazgos arrojaron que la plataforma de Instagram lo posicionan al perfil den la Secretaría de Educación de Antioquia con 187mil seguidores, en segundo lugar, le sigue Ministerio Cultura de Colombia con 88.9mil y por último con 24.6mil Secretaria de Cultura en Bogotá. En cuanto a la figura anterior, se obtuvo que el mayor número de seguidores lo consiguió el Ministerio de Cultura de Colombia con 608300 seguidores, posteriormente se posicionó la Secretaria de Cultural en Bogotá con un total de 177000 seguidores y la Secretaría de Educación de Antioquia con 18800 seguidores. Se concluyó que la interacción y engagement generada en 2019 tuvo un 50% de incremento en las cuentas oficiales en medios sociales de los organismos gubernamentales encargados de la promoción cultural en Colombia.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=135403.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.