Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38436
Title: Nancy Risol y su engagement en Facebook. Un análisis netnográfico
Authors: Mier Sanmartín, Aura Catalina
Bravo Jaramillo, Thalía Fernanda
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Bravo Jaramillo, T. F. Mier Sanmartín, A. C. (2023) Nancy Risol y su engagement en Facebook. Un análisis netnográfico [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38436
Abstract: Abstract: To begin with, it is important to make clear the context of globalization in which the use of The Internet as a means of communication is an ideal site in which to develop and germinate tendencies that give the expansion of opinions and form virtual communities, creators and consumers of products that allow interaction and communication bilateral of cyber users. These changes imply new ways of generating content and establish relationships in digital spaces such as Facebook, one of the media most used today where webpages are continuously growing influencers, for this reason this investigative process was born, from the interest of knowing how carries out the implementation of the communication strategy of the Nancy Risol case, in order to understand and analyze the impact that this person generates through social networks, performing a netnographic analysis of the profile of the influencer by analyzing the content uploaded on this platform, interviews applied to a professional and testimony by Nancy Risol, thanks to these instruments it is possible to form an interpretation of the data and determine what hook you have built and the strategies you use to have rapid growth on Facebook.
Description: Resumen: Para iniciar es importante hacer evidente el contexto de globalización en el que el uso de Internet como vía de comunicación es un sitio ideal en el que se puede desarrollar y germinar tendencias que dan la expansión de opiniones y forman comunidades virtuales, creadoras y consumidoras de productos que permiten la interacción y comunicación bilateral de los ciber usuarios. Dichos cambios suponen nuevas maneras de generar contenidos y entablar relaciones en espacios digitales como Facebook, uno de los medios más utilizados hoy en día en donde continuamente están en crecimiento páginas de influencers, por tal motivo nace este proceso investigativo, del interés de conocer cómo se realiza la implementación de la estrategia comunicativa del caso Nancy Risol, con el fin de comprender y analizar el impacto que esta persona genera a través de las redes sociales, realizando un análisis netnográfico del perfil de la influencer mediante el análisis del contenido subido en esta plataforma, entrevistas aplicadas a un profesional y el testimonio de Nancy Risol, gracias a estos instrumentos se puede formar una interpretación de los datos y determinar cuál es el enganche que ha construido y las estrategias que utiliza para tener un rápido crecimiento en Facebook.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=135563.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.