Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/39949
Title: | El aprender como pilar de la educación según la visión del estudiante de enfermería |
Authors: | Contreras Briceño, José Ivo Oscar Torres Bustamante, Jennifer Katherine |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Torres Bustamante, J. K. Contreras Briceño, J. I. O. (2023) El aprender como pilar de la educación según la visión del estudiante de enfermería [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/39949 |
Abstract: | Abstract: The present investigative work is based on the learning process as the pillar of education according to the vision of the nursing student at the Private Technical University of Loja. The purpose of the research was to understand the learning process, which is a fundamental pillar in the training of nursing students; a semi structured interview was conducted with 12 female students and four male students from the third to the seventh cycle. As a result, we obtained two categories: Academic Foundation for the Nursing Professional and Nursing Learning Environment, and six subcategories. It is concluded that students are adapting to a challenging environment that encourages them to develop their potential environment. Beyond professional training, they are human beings who seek autonomy, expecting trust, understanding, and encouragement from their teachers in line with the advancement of neuroscience, which allows them to improve their understanding of intrinsic mechanisms to individualize and face the process of academic training. |
Description: | Resumen: El presente trabajo investigativo se fundamenta en el proceso de aprendizaje como el pilar de la educación según la visión del estudiante de enfermería en la Universidad Técnica Particular de Loja. La investigación tuvo como propósito comprender el proceso de aprendizaje es un pilar fundamental en la formación de los estudiantes de enfermería, se realizó una entrevista semiestructurada a 12 estudiantes de sexo femenino y a 4 estudiantes de sexo masculino, de tercero hasta séptimo ciclo. Como resultado obtuvimos 2 categorías: Fundamentación académica para el profesional de enfermería y El entorno del aprendizaje de enfermería y seis subcategorías. Se concluye que los alumnos están adaptándose a un ambiente desafiante que los impulsa a desarrollar su ambiente potencial. Más allá de la formación profesional, son seres humanos que buscan la autonomía esperando de sus profesores la confianza, comprensión y estímulo acordes al avance de las neurociencias, que permiten mejorar la comprensión de los mecanismos intrínsecos para así afrontar individualmente el proceso de formación académica. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136514.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Enfermería |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.