Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/40011
Title: | Diseño de un modelo de aprendizaje organizacional para la Agencia Centrum El Bosque de Banco Pichincha, Quito. 2022 |
Authors: | Weingärtner Reis, Ingrid Muzo Guamán Jenny Paola |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Muzo Guamán Jenny Paola Weingärtner Reis, I. (2023) Diseño de un modelo de aprendizaje organizacional para la Agencia Centrum El Bosque de Banco Pichincha, Quito. 2022 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/40011 |
Abstract: | Abstract: Within the present investigation, the survey has been used, in the first instance, which was applied to the members of the organization, except at the managerial level; and, on the other hand, an interview has been applied that was applied by the author to the two members of the management level of Banco Pichincha Centrum El Bosque. Among the main results that were found in this investigative process, there is a need for transversal knowledge within the organization, there is a high level of specialization of people, and there is an absence of mechanisms for team learning. While, on the other hand, the workers stated that the role of the leaders is good, since it allows them to make contributions, there are various evaluation and learning mechanisms, and the leaders are examples to follow. Based on the above, an organizational learning model was proposed that divides its performance into two pillars, the first from the managerial point of view, while the second has a performance strictly in the operational field. |
Description: | Resumen: Dentro de la presente investigación se ha utilizado, en primera instancia la encuesta, misma que fue aplicada a los miembros de la organización, exceptuando al nivel gerencial; y, por otro lado, se ha aplicado una entrevista que fue aplicada por el autor a los dos miembros de nivel gerencial de la agencia Centrum el Bosque de Banco Pichincha. Dentro de los principales resultados que fueron hallados en este proceso investigativo consta que existe la necesidad de conocimiento transversal dentro de la organización, existe un alto nivel de especialización de las personas, existe la ausencia de mecanismos para el aprendizaje en equipo. Mientras que, por otro lado, los trabajadores manifestaron que el papel de los líderes es bueno, pues les permite realizar aportes, existe diversos mecanismos de evaluación y aprendizaje y los líderes son ejemplos que seguir. En base a lo anterior, se propuso un modelo de aprendizaje organizacional que divida su actuación en dos pilares, el primero de ellos desde el punto de vista gerencial, mientras que el segundo, tenga una actuación estrictamente en el campo operativo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137198.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Administración de Empresas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.