Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48503
Title: Evaluación del uso de TIC como recurso de enseñanza en los catequistas de la Parroquia Sagrado Corazón de Jesús
Authors: Placencia Tapia, Miury Marieliza
Rojas Borrero, Wendy Darianny
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Rojas Borrero, W. D. Placencia Tapia, M. M. (2023) Evaluación del uso de TIC como recurso de enseñanza en los catequistas de la Parroquia Sagrado Corazón de Jesús [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48503
Abstract: Abstract: This research was based on the evaluation of the use of ICT as a teaching resource in the catechists of the Sacred Heart of Jesus Parish, was conducted in the Basilica of the Voto Nacional located in the city of Quito, the population is 15 catechists of the parish, the research design has a pre-experimental character, For this reason we worked with a sample group to investigate the topic, we applied the evaluation instrument of 20 questions with a Likert scale, after obtaining the first results we did the intervention with workshops and again we applied the same evaluation instrument, which allowed us to make a comparison of the results obtained. It was possible to evaluate the use of ICT as a teaching resource in catechists, the result was that most of those investigated continue teaching in the traditional way, the main reason being the lack of knowledge that exists regarding the subject of ICT and how they can apply them in the classroom to motivate and obtain better results.
Description: Resumen: La presente investigación se basó en la evaluación del uso de las TIC como recurso de enseñanza en los catequistas de la Parroquia Sagrado Corazón de Jesús, se realizó en la Basílica del Voto Nacional ubicada en la ciudad de Quito, la población son 15 catequistas de dicha parroquia, el diseño de investigación tiene un carácter pre experimental, por tal motivo se trabajó con un grupo de muestra para investigar sobre el tema, se les aplicó el instrumento de evaluación de 20 preguntas con escala de Likert, después de obtener los primeros resultados se hizo la intervención con talleres y nuevamente se les aplicó el mismo instrumento de evaluación, lo que permitió hacer una comparación de los resultados obtenidos. Se logró evaluar el uso de las TIC como recurso de enseñanza en los catequistas, se obtuvo como resultado que la mayoría de los investigados continúan enseñando de forma tradicional, siendo motivo principal el desconocimiento que existe con respecto al tema de las TIC y como pueden aplicarlas en las aulas de clase para motivar y obtener mejores resultados.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137300.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación mención Ciencias Humanas y Religiosas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.