Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51645
Title: | Influencia del Uso de Kahoot en el Aprendizaje de Matemáticas en Estudiantes de Secundaria |
Authors: | Blacio Maldonado, Ricardo Patricio Beltrán López, Genesis Lisbeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Beltrán López, G. L. Blacio Maldonado, R. P. (2023) Influencia del Uso de Kahoot en el Aprendizaje de Matemáticas en Estudiantes de Secundaria [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51645 |
Abstract: | Abstract: Kahoot combines elements of competition, collaboration and reward to keep committed and motivated students. The purpose of Kahoot's influence on the mathematics learning is to investigate the effectiveness of Kahoot as a learning tool. learning in the educational field, analyzing the influence it has on the motivation of students and the impact on academic performance. This has a quantitative approach is based on the collection and analysis of numerical data, a quasi-experimental design Because we worked with previously established groups, the deductive method was used, hermeneutic and the bibliographic and paraphrase technique was applied. As a result, it was obtained that The group that used Kahoot performed better than the group that used it. took the traditional class. As a conclusion, it was obtained that, by combining the use of technology (Kahoot), the dynamic and entertaining learning experience is improved, thus facilitating the understanding and application of mathematics effectively, in addition that encourages participation and thus the results are enriched compared to the traditional methods. |
Description: | Resumen: Kahoot combina elementos de competencia, colaboración y recompensa para mantener a los estudiantes comprometidos y motivados. El propósito de la influencia de Kahoot en el aprendizaje de matemáticas es investigar la efectividad de Kahoot como herramienta de aprendizaje en el ámbito educativo, analizando la influencia que tiene en la motivación de los estudiantes y el impacto en el rendimiento académico. Este tiene un enfoque cuantitativo se basa en la recopilación y el análisis de datos numéricos, un diseño cuasiexperimental porque se trabajó con grupos previamente establecidos, se utilizó el método deductivo, hermenéutico y se aplicó la técnica bibliográfica y paráfrasis. Como resultado se obtuvo que el grupo con el que se usó Kahoot obtuvo un mejor rendimiento que el grupo en donde se realizó la clase tradicional. Como conclusión se obtuvo que, al combinar el uso de tecnología (Kahoot), se mejora la experiencia de aprendizaje dinámico y entretenida, facilitando así la comprensión y aplicación de las matemáticas de manera efectiva, además que fomenta la participación y así se enriquecen los resultados en comparación con los métodos tradicionales. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137549.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Físico Matemáticas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.