Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51647
Title: | Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil |
Authors: | Cabrera Loaiza, Valeria Sofía Vélez Ortiz, Mavel Adriana |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Vélez Ortiz, M. A. Cabrera Loaiza, V. S. (2023) Caracterización de las competencias profesionales del educadora infantil [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51647 |
Abstract: | Abstract: This study focuses on the Characterization of professional competencies of the early childhood educator, with the general objective of identifying the main professional competencies of early childhood and first grade teachers; for the construction of a pedagogical intervention proposal that allows the improvement in their educational practice. Thus, it began with the collection of information different sectors in the educational field, especially teachers who work within this level as it is initial and preparatory. With the information obtained, we proceeded to apply different research methods and techniques for the collection and analysis of said information, by applying statistical tables it is possible to capture in a clear and concrete way the information obtained, in the same way different proposals were provided for the comprehensive development of early childhood educators in terms of competencies professionals refers, so that they are applied throughout their professional life and maintain or even take to another level the scope of each of the teachers in the performance of the different skills. |
Description: | Resumen:El presente estudio se centra en la Caracterización de las competencias profesionales del educador/a infantil, teniendo como objetivo general identificar las principales competencias profesionales de las/los docentes de educación infantil y primero de básica; para la construcción de una propuesta de intervención pedagógica que permita el mejoramiento en su práctica educativa. Así, se inició con el levantamiento de información a distintos sectores en el capo educativo especialmente a docentes que laboran en dentro de este nivel como es inicial y preparatoria. Con la información obtenida, se procedió a aplicar distintos métodos y técnicas de investigación para la recolección y análisis de dicha información, aplicando cuadros estadísticos se logra plasmar de forma clara y concreta la información obtenida, de la misma forma se procedió a proporcionar distintas propuestas para el desarrollo integral de los educadores infantiles en cuanto a competencias profesionales se refiere, para que sean aplicados durante toda su vida profesional y mantener o aun llevar a otro nivel el alcance de cada uno de los docente en el despeño de las diferentes competencias. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137203.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.