Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51712
Title: Desarrollo Socioemocional, y educación Inclusiva en los niños de 4 a 5 años de edad
Authors: Elizalde Solano, Silvana Catalina
Morejón Allauca, Viviana Paola
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Morejón Allauca, V. P. Elizalde Solano, S. C. (2023) Desarrollo Socioemocional, y educación Inclusiva en los niños de 4 a 5 años de edad [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51712
Abstract: Abstract: This research entitled Socio-emotional Development and Inclusive Education in the children from 4 to 5 years of age, its general objective is to explain socio-emotional development in the inclusive education of children from 4 to 5 years of age, the research was carried out in the Salomón Educational Unit of the city of Quito, its population was four parents of family, four children and a teacher. The following methods were used for its development: analytical, synthetic and statistical. The instruments used were: a observation on the milestones of social development to students, a questionnaire for classroom teacher and parents. On the other hand, we verified that children can interact with their social circle, and through the emotion management questionnaire they identified that parents do not pay all the required attention to their children due to lack of time, it was also possible to determine that the teacher is fully qualified to manage your group through your knowledge of social development and inclusive education making everyone participate in the activities.
Description: Resumen:La presente investigación titulada el Desarrollo Socioemocional y Educación Inclusiva en los niños de 4 a 5 años de edad, tiene como objetivo general explicar el desarrollo socioemocional en la educación inclusiva de los niños de 4 a 5 años de edad, la investigación se realizó en la Unidad Educativa Salomón de la ciudad de Quito, su población fue de cuatro padres de familia, cuatro niños y una docente. Se empleó los siguientes métodos para su desarrollo: analítico, sintético y estadístico. Los instrumentos empleados fueron: una ficha de observación sobre los hitos del desarrollo social a los alumnos, un cuestionario para la docente del aula y padres de familia. Por otro lado, comprobamos que los niños pueden relacionarse con su círculo social, y mediante el cuestionario de gestión de emociones se identificó que los padres no prestan toda la atención requerida a sus hijos debido a la falta de tiempo, asimismo se logró determinar que la maestra está completamente capacitada para manejar su grupo mediante sus conocimientos en desarrollo social y educación inclusiva haciéndoles partícipes de las actividades a todos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137581.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.