Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51936
Title: Comunicación interna en tiempos de COVID19 en el Hospital de los Valles
Authors: Castillo Cevallos, Vanessa Patricia
Campaña Ponce, Guillermo David
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Campaña Ponce, G. D. Castillo Cevallos, V. P. (2023) Comunicación interna en tiempos de COVID19 en el Hospital de los Valles [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51936
Abstract: Abstract: This thesis project proposes an internal communication plan in times of crisis, based in the case study of the Hospital de los Valles, located in the city of Quito. From State of Exception declared on March 16, 2020, and due to the health emergency caused by the COVID-19 virus that affected the world. By Ministerial Decree it was established that the working days were going to take place in virtual or teleworking mode, for which the institution was not prepared, Therefore, in strictness of all the internal communication actions implemented, had to organize remotely and through digital environments. For this research, a mixed methodology was used, with an exploratory approach. Likewise, a survey was applied to 200 hospital workers. The reason is that the Implementation of this internal communication plan serves to ensure that the hospital is prepared before, during and after a crisis, seeking to strengthen the bond between collaborators and their leaders, optimizing communication processes and allowing collaborative work between all the groups that make it up.
Description: Resumen: Este proyecto de tesis plantea un plan de comunicación interna en tiempo de crisis, basado en el estudio caso del Hospital de los Valles, ubicado en la ciudad de Quito. A partir del Estado de Excepción decretado el 16 de marzo de 2020, y debido a la emergencia sanitaria causada por el virus de la COVID-19 que afectó al mundo. Mediante Decreto Ministerial se estableció que las jornadas laborales iban a desarrollarse en modalidad virtual o teletrabajo, para lo cual la institución no se encontraba preparada, por lo que, en rigor de todas las acciones comunicacionales internas implementadas, se debió organizar a distancia y a través de entornos digitales. Para esta investigación se empleó una metodología mixta, con un enfoque exploratorio. Asimismo, se aplicó una encuesta a los 200 trabajadores del hospital. El motivo es que la implementación de este plan de comunicación interna sirva para que el hospital esté preparado antes, durante y después de una crisis, buscando fortalecer el vínculo entre los colaboradores y sus líderes, optimizando los procesos comunicacionales y permitiendo un trabajo colaborativo entre todos los grupos que la integran.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137805.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Asistencia Gerencial y Relaciones Públicas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.