Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51947
Title: | Influencia del arte en niños y niñas con necesidades educativas específicas |
Authors: | Rodríguez Hamilton, Karla Gallardo Macas, Fanny María |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Gallardo Macas, F. M. Rodríguez Hamilton, K. (2023) Influencia del arte en niños y niñas con necesidades educativas específicas [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51947 |
Abstract: | Abstract: Teaching art in the development stage helps students channel their emotions and contributes to their intellectual development, artistic activities such as painting, drawing, sculpture, playing a musical instrument, among others are basic activities essential for motor, educational and emotional development of the kids. Through these activities, children learn to explore the environment they surrounds them and strengthens creativity and imagination. That is why we must give the importance of the case, with inclusive art activities even more so if within a classroom we have students who have educational needs specific and therefore have difficulties interacting with their peers and expressing themselves in a free and spontaneous way, these needs must be met from all areas including the artistic field so that in this way the child and the girl has socio-affective and social development. |
Description: | Resumen: La enseñanza del arte en la etapa de desarrollo ayuda a los estudiantes a canalizar sus emociones y contribuye a su desarrollo intelectual, las actividades artísticas como la pintura, el dibujo, la escultura, tocar un instrumento musical, entre otras son actividades básicas imprescindibles para el desarrollo motriz, educativo y emocional de los niños. A través de estas actividades los niños aprenden a explorar el medio que los rodea y fortalecen la creatividad y la imaginación. Es por ello que debemos darle la importancia del caso, con actividades de arte inclusivo aún más si dentro de un salón de clases tenemos estudiantes que presentan necesidades educativas específicas y por ello tienen dificultades para interactuar con sus pares y expresarse de una manera libre y espontánea, estas necesidades deben ser atendidas desde todos los ámbitos incluyendo el ámbito artístico para que de esta manera el niño y la niña tenga un desarrollo socio afectivo y social. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137766.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en pedagogía en las artes |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.