Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52116
Title: Impacto post covid-19 en las agencias de viajes en la ciudad de Milán-Italia, año 2023
Authors: Ludeña Reyes, Alex Paúl
Sánchez Mendoza, Sally Karina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Sánchez Mendoza, S. K. Ludeña Reyes, A. P. (2024) Impacto post covid-19 en las agencias de viajes en la ciudad de Milán-Italia, año 2023 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52116
Abstract: Abstract: The impact of the Covid -19 pandemic has been devastating for the tourism sector. The consequences of the pandemic left a new panorama in the insurance agency sector trips. The objective of this research work is to analyze the situation after covid-19 in travel agencies in Milan-Italy and, based on this analysis, propose a plan strategic plan that allows them to recover and deal with possible phenomena that may occur. A total of 10 security agents participated through two rounds of interviews. trips, in which, they agreed that it was necessary to produce an accelerated change, because, The market currently ranges from technological innovation to the commercialization of more sustainable products, going through possible changes in management models. After After studying the sector and analyzing the results obtained, a strategic plan is proposed that, put into practice, will help ensure the recovery of travel agencies, which already per se, they have been affected by the changes produced after the pandemic.
Description: Resumen: El impacto de la pandemia del Covid -19 ha sido devastador para el sector turístico. Las consecuencias de la pandemia dejaron un nuevo panorama en el sector de las agencias de viajes. El presente trabajo de investigación tiene como objetivo analizar la situación post covid-19 en las agencias de viajes en Milán-Italia y, en base a este análisis, proponer un plan estratégico que les permita su recuperación y hacer frente ante posibles fenómenos que puedan ocurrir. Mediante dos rondas de entrevistas participaron un total de 10 agentes de viajes, en el cual, concordaron que fue necesario producir un cambio acelerado, debido a que, el mercado actualmente va desde la innovación tecnológica hasta la comercialización de productos más sostenibles, pasando por posibles cambios de modelos de gestión. Después del estudio del sector y analizar los resultados obtenidos se propone un plan estratégico que, puesto en práctica, ayudará a garantizar la recuperación de las agencias de viajes, que ya de por sí, se han visto afectadas ante los cambios producidos después de la pandemia.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138330.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.