Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52240
Title: | Implementación de un modelo EdTech en la Academia de Ciencias Exactas e Idiomas Polimarc |
Authors: | Espinosa Vélez, María Paula Marca Torres, Luis Eduardo |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Marca Torres, L. E. Espinosa Vélez, M. P. (2024) Implementación de un modelo EdTech en la Academia de Ciencias Exactas e Idiomas Polimarc [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52240 |
Abstract: | Abstract: The Academy of Exact Sciences and Languages "Polimarc" addresses the growing educational complexity and student diversity through the implementation of an EdTech model, aiming to enhance academic indicators. The cost projection for online courses shows a progressive investment, totaling $4,464.65 in the fifth year, contrasting with increasing revenues of $12,437.91 in the same period. The break even point is at $3,703.31, with a contribution margin of 32.73% and an internal rate of return of 24.58%. The sustainability strategy encompasses social, environmental, and economic aspects, committing to educational inclusion, sustainable practices, and income diversification. The conclusion emphasizes the significance of the EdTech model in improving academic quality, supported by literature review and the value proposition. Recommendations include continuous training, effective marketing strategies, and fostering an innovative culture in the academy. This comprehensive approach aims to prepare students for a demanding professional world and promote academic excellence. |
Description: | Resumen: La Academia de Ciencias Exactas e Idiomas "Polimarc" aborda la creciente complejidad educativa y la diversidad estudiantil mediante la implementación de un modelo EdTech, buscando mejorar los indicadores académicos. La proyección de costos para cursos en línea muestra una inversión progresiva, totalizando $4,464.65 en el quinto año, contrastando con ingresos ascendentes de $12,437.91 en el mismo período. El punto de equilibrio se encuentra en $3,703.31, con un margen de contribución del 32.73% y una tasa interna de retorno del 24.58%. La estrategia de sostenibilidad abarca aspectos sociales, ambientales y económicos, comprometiéndose con la inclusión educativa, prácticas sostenibles y diversificación de ingresos. La conclusión destaca la importancia del modelo EdTech para mejorar la calidad académica, respaldado por la revisión de la literatura y la propuesta de valor. Las recomendaciones incluyen capacitación continua, estrategias de marketing efectivas y fomento de una cultura innovadora en la academia. Este enfoque integral pretende preparar a los estudiantes para un mundo laboral exigente y promover la excelencia académica. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138540.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Administración de Empresas con Mención en Innovación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.