Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52316
Title: Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa Glambú Bubble House
Authors: Yaguache Quichimbo, Jenny Jovita
Betancourt Pineda, Karen Lizzette
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Betancourt Pineda, K. L. Yaguache Quichimbo, J. J. (2024) Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa Glambú Bubble House [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52316
Abstract: Abstract: This research focuses on designing a strategic tactical action plan to Glambú Bubble House with the main objective of increasing positioning and visibility to attract the target audience through the social networks of Facebook, Instagram and TikTok, through various strategies and actions in a period of six months. To achieve this For this purpose, semi-structured interviews were carried out to fully understand the management and expectations of the company, as well as a social media analysis and digital presence, which which allowed us to carry out a diagnosis of the previous management of communication and digital marketing of the company, analyzing its past actions, strategies and results obtained. With Based on the information collected, a digital communication and marketing plan was proposed. detailed, which includes strategies and actions to improve positioning and visibility using valuable and creative content. Conclusions and recommendations of the investigation.
Description: Resumen:La presente investigación se enfoca en diseñar un plan de acción táctico estratégico para Glambú Bubble House con el objetivo principal de aumentar el posicionamiento y visibilidad para atraer al público objetivo a través de las redes sociales de Facebook, Instagram y TikTok, por medio de varias estrategias y acciones en un periodo de seis meses. Para lograr este propósito se llevó a cabo entrevistas semiestructuradas para comprender a fondo la gestión y expectativas de la empresa, como también un análisis social media y presencia digital, lo cual permitió realizar un diagnóstico de la gestión previa de comunicación y marketing digital de la empresa, analizando sus acciones pasadas, estrategias y resultados obtenidos. Con base a la información recopilada, se propuso un plan de comunicación y marketing digital detallado, el cual incluye estrategias y acciones para mejorar el posicionamiento y visibilidad utilizando contenido de valor y creativo. Se incluyen conclusiones y recomendaciones de la investigación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138585.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.